اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

کاندیداهای اصولگرا یک نفر اصلح را از میان خود برگزینند

یکی از مراجع تقلید در قم تمرکز آراء بر روی یک نفر را زمینه‌ساز حماسه سیاسی دانست و گفت: همه کاندیداهای اصولگرا باید با همفکری یکدیگر پیش از انتخابات حماسه‌ای دیگر بیافرینند و یک نفر اصلح را از میان خود برگزینند.

کاندیداهای اصولگرا یک نفر اصلح را از میان خود برگزینند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با غلامعلی حداد عادل اظهار کرد: انسان دارای ابعاد مختلفی است و اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست از جمله مسائلی هستند که در زندگی آدمی تاثیراتی دارند و اسلام برای همه این ابعاد برنامه‌هایی در نظر دارد.

وی افزود: انسان کامل در اسلام کسی است که به همه این ابعاد توجه داشته و به خودسازی بپردازد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه مسئولیت‌ها نوعی امانت در اختیار انسان‌ها هستند گفت: یکی از معیارهای شناخت انسان‌های خوب رعایت امانت است.

وی ادامه داد: شناخت صحیح از کاندیداها، زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی و اقتصادی است و افراد باید با استفاده از معیارهای اسلامی و دینی رئیس دولت آینده را برگزینند.

آیت‌الله نوری همدانی شرایط بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: در هیچ زمانی تا این حد تهدید و دشمنی علیه اسلام و انقلاب وجود نداشته زیرا هر چقدر مردم ایران پیشرفت می‌کنند به همان نسبت دشمنی و کینه مستکبران نسبت به اسلام و مسلمانان هم بیشتر می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های ضد ایرانی شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و غربی عنوان داشت: تبلیغات کشورهای عربی بر این مبناست که تا جمهوری اسلامی وجود داشته باشد منطقه روی آرامش نخواهد دید و لازم است همه ایرانیان از سوریه و عراق و سایر کشورها اخراج شوند.

وی ابراز کرد: امروز برخی کشورهای عربی سفیر قانونی سوریه را اخراج کرده و نماینده معارضان را به عنوان سفیر پذیرفته‌اند و سخنان توهین‌آمیزی علیه جمهوری اسلامی بر زبان می‌آورند؛ کشور کوچکی مانند قطر که جمعیت کمی هم دارد تمام ثروت خود را در اختیار بیگانگان قرار داده تا علیه سوریه و شیعیان بحرین به کار گرفته شود.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب آرامگاه حجر بن عدی توسط گروه‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: این تنها یک نمونه از طرز تفکر دشمنان تشیع و اسلام است.

این مرجع تقلید با تاکید بر جهان‌شناسی و درک صحیح از شرایط منطقه و بین‌الملل به عنوان یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده بیان داشت: ریشه‌یابی مشکلات کنونی باید سرلوحه برنامه‌های دولت بعدی باشد.

وی گفت: همه گروه ها وظیفه دارند زمینه را برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی فراهم سازند؛ نامزدهایی هم که احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شده‌اند باید تمام ابعاد را در نظر بگیرند و ایمان، ولایت‌مداری کامل، شجاعت، غیرت، بیان، مدیریت و تدبیر را دارا باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مراجع تقلید به صورت مصداقی وارد عمل نمی‌شوند ابراز کرد: علما و مراجع معیارهای انتخاب اصلح را بیان می‌کنند و مردم باید خود تصمیم بگیرند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تمرکز آراء بر روی یک نفر را زمینه‌ساز حماسه سیاسی دانست و گفت: همه کاندیداهای اصولگرا باید با همفکری یکدیگر پیش از انتخابات حماسه‌ای دیگر بیافرینند و یک نفر اصلح را از میان خود برگزینند.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول