اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

مجلس پیگیر بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر بیمه کشاورزی و تأمین اجتماعی کشاورزان هستیم تا پس از سال‌ها تلاش و کوشش، کشاورز و روستایی زحمت‌کش از مستمری و حقوق بازنشستگی برخوردار شود.

مجلس پیگیر بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان است

جلیل جعفری بنه‌خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در شرایطی که کشور در تحریم اقتصادی قرار دارد و وضعیت اعتبارات نیز در وضعیت مطلوبی نیست و مشکلات فراوانی در تامین هزینه‌های اعتباری در کشور وجود دارد و از طرفی هم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر می‌بایست با تقویت بخش کشاورزی و توجه به روستاییان فرآیند تولید را رونق ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده خود روستایی بوده و از مشکلات روستاییان آگاه هستم و می‌دانم در سایه برخی سیاست‌های غلط در روستاهای ما امروز با مشکلات تولیدی عظیمی روبرو بوده و همین امر سبب شده است تا روستاهای ما خالی از سکنه باشد.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس ادامه داد: در نشستی که اخیرا با رئیس جمهور داشتیم مشکلات و معضلات روستاها به ویژه مشکل آب لوله‌کشی سالم، تامین آب کشاورزی، جاده بین مزارع، راه‌های ارتباطی مناسب، برخوردار نبودن از گاز لوله‌کشی و ... مطرح شد و رئیس جمهور نیز قول داد تا در بودجه 92 اعتبار ویژه‌ای برای توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه اختصاص یابد تا مهاجرت در روستاها به حداقل رسیده و سکونت نیز تثبیت شود.

جعفری بنه خلخال یادآور شد: پیامد چنین نگرش و اقدامی می‌تواند به رونق کشاورزی و دامداری و تولید به دست زحمت‌کشان روستایی منجر شود تا بخشی از وابستگی کشور به واردات محصولات کشاورزی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: پیگیر بیمه کشاورزی و تامین اجتماعی کشاورزان هستیم تا پس از سال‌ها تلاش و کوشش کشاورز و روستایی زحمت‌کش از مستمری و حقوق بازنشستگی برخوردار شود.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده سالیان اخیر نیز همین موضوع است که باید جزو اولویت‌ها محسوب شود که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

جعفری بنه‌خلخال اظهار داشت: دیگر مشکلی که در دیدار با کشاورزان با آن مواجه شدیم مشکل مربوط به زمین‌های زراعی آنهاست که گاه توسط دستگاه‌های مرتبط به عنوان اراضی ملی معرفی شده و از دست آنها خلع ید می‌شود.

وی در ادامه گفت: مسئولان و متولیان باید در نظر داشته باشند که وقتی سال‌های سال است و گاه چند نسل در یک زمین زراعی کار کرده‌اند و به امر تولید مشغول بوده‌اند و با حس مالکیت آنها این مناطق آباد شده دیگر نیازی نیست که بخواهیم آنها را از این موهبت بی‌نصیب کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان از تمام دستگاه‌های فعال در حوزه راهسازی، آب‌رسانی، سدسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شرکت گاز خواست، با توجه به مشکلات موجود در روستاهای خلخال و کوثر با جدیت بیشتر در راستای رفع مشکلات گام برداشته و تقویت کشاورزی و تولید را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول