اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس انتقاد کرد

وزارت نیرو عامل خشکسالی در روستاهای بخش مرکزی جیرفت

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس عامل خشکسالی روستاهای بخش مرکزی جیرفت را وزارت نیرو دانست و گفت: مردم منطقه نسبت به این امر معترض هستند که با ایجاد سه سد در سرشاخه‌های هلیل‌رود، باغ‌ها و مزارع آنها خشک و نابود شده است.

وزارت نیرو عامل خشکسالی در روستاهای بخش مرکزی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی امروز در بازدید از روستاهای ده‌پیش علیا و سفلی از توابع بخش مرکزی در این شهرستان اظهار داشت: نماینده وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را دارد که با انتقال مشکلات به مسئولان تلاش می‌کند تا این قوانین به خوبی اجرا شود.

وی افزود: بازدید از این مناطق نیز در همین راستا انجام می‌گیرد تا نواقص و معایب موجود در منطقه را پیدا کرده و از این طریق بتوانیم، قانون‌های مورد نیاز و خوب را به تصویب برسانیم.

عارفی عامل خشکسالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان جیرفت از جمله میانچیل را وزارت نیرو ذکر و تصریح کرد: مردم این منطقه نسبت به این امر معترض هستند که با ایجاد سه سد در سرشاخه‌های هلیل‌رود، باغ‌ها و مزارع آنها خشک و نابود شده است.

وی ابراز داشت: وزارت نیرو در این زمینه باید پاسخگو باشد در غیر این صورت با اعتراض مردم شهرستان جیرفت مواجه می‌شود، زیرا بی‌تدبیری و عدم آینده‌نگری آنان موجب خشکسالی این منطقه شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع مشکل زمین‌های وقفی مردم روستای ده‌پیش سفلی گفت: آب آشامیدنی سالم نیز باید در اختیار مردم این روستا قرار گیرد.

عارفی بیان داشت: با توجه به اینکه خرمای منطقه جنوب کرمان در تمام دنیا با بهترین قیمت خریداری می‌شود، باید سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان زمینه امکان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و تولید بیشتر آنها را فراهم کند.

وی با اعلام خبر تهیه مقدمات پایانه صادراتی و بهره‌برداری آن در آینده نزدیک اذعان داشت: گمرک شهرستان جیرفت نیز به زودی راه‌اندازی و فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/2655/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول