اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی برای بهبود سیمای روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بیش از 10 میلیارد ریال برای زیباسازی سیمای روستایی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی برای بهبود سیمای روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در نشست مسئولان بنیاد مسکن در اردبیل اظهار داشت: با تهیه طرح هادی روستاهای پرجمعیت موفق شدیم با استفاده از مصالح بومی و محلی سیمای روستاهای مناطق مختلف را تغییر دهیم تا این سکونت‌گاه‌ها به محل مناسب برای اسکان روستاییان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حدود 85 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در مناطق روستایی در سال گذشته هزینه شده است، خاطرنشان کرد: همچنان اولویت تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 50 خانوار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از اجرای طرح ویژه بهسازی بافت روستایی با ارزش در مناطق مختلف استان خبر داد و یادآور شد: در این زمینه اولویت‌ها به سمتی است تا مناطق روستایی از امکانات و تجهیزات مناسب برخوردار شوند.

حاج‌علیزاده سهمیه امسال مقاوم‌سازی مسکن روستایی را 8 هزار واحد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از اوایل خرداد ماه بحث تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان بهسازی مسکن روستایی را آغاز کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 93 درصد انعقاد قرارداد سهمیه 91 صورت گرفته و قرار است تا 15 اردیبهشت ماه این وضعیت به 100 درصد برسد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد اجرای این طرح به دلیل مزایای مختلف برای روستاییان با استقبال خوبی روبرو بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان داشت:‌ ما سهمیه امسال را نیز بر اساس توانمندی شهرستان‌ها در جذب اعتبارات توزیع می‌کنیم که البته خطر‌پذیری مناطق مختلف در این توزیع بیشتر مدنظر است.

حاج‌علیزاده موضوع سند‌دار کردن املاک روستایی و تملک، تفکیک و واگذاری زمین به افراد واجد شرایط را در جهت ساخت مسکن ایمن یادآور شد و افزود: ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر و احداث کانال یا دیواره ساحلی همواره یکی از اولویت‌ها و راهکارهای اساسی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود کارنامه مطلوب 34 ساله بنیاد مسکن را قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: امام راحل (ره) این نهاد انقلابی را با هدف رفع غبار محرومیت از چهره محرومان و بی‌سرپناهان فراهم کرد تا زمینه‌ای فراهم آید که بیش از هر زمان دیگر برنامه‌ریزی‌ها به سمت خوداتکایی روستاها پیش برود.

انتهای پیام/62007/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول