اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی همدان:

کمبود نهاده‌ها مرغداری‌ها را دچار مشکل کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه قیمت ذرت در بازار آزاد 900 تومان و سویا یک هزار و 400 تومان شده، گفت: سویا در بازار با کمبود مواجه است و عدم وجود این نهاده‌ها در بازار مرغداری‌ها را دچار مشکل کرده است.

کمبود نهاده‌ها مرغداری‌ها را دچار مشکل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی استان همدان با بیان اینکه تأمین گوشت مرغ یکی از مباحث مهم کشور است اظهار داشت: سال گذشته با توجه به افت و خیزهایی که میزان تولید مرغ گوشتی داشت شاهد تولید میزان مطلوبی از مرغ گوشتی بودیم.

وی ادامه داد: در استان تعداد 445 واحد مرغ گوشتی با پروانه بهره‌برداری از جهاد کشاورزی با ظرفیت 6 میلیون قطعه در سال و در کل با واحدهای مجوز گرفته از صنعت، معدن و تجارت تعداد 631 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 8 میلیون قطعه جوجه‌ریزی فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه تصریح کرد: با سنجش وضعیت میزان جوجه‌ریزی استان متوجه شدیم که به طور میانگین سالانه هر واحد مرغداری گوشتی سه دوره جوجه‌ریزی در سال دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته از سال‌هایی بود که نزدیک با 15درصد افزایش جوجه‌ریزی 22 میلیون قطعه جوجه در استان تولید شد و در سال جاری هم همین روند را برای تولید جوجه پیش‌بینی می‌شود.

رنجبرضرابی در ادامه با اشاره به کمبود نهاده‌های مرغ در بازار گفت: با توجه به اینکه در فروردین ماه تعداد یک میلیون و 605 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان تولید شده که تقریباً مشابه مدت زمان سال گذشته است و اگر مشکل نهاده‌ها حل نشود در چند ماه آینده مشکل تولید مرغ گوشتی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در فروردین ماه بیش از نیاز مرغ تولید شد و در برخی از روزها 100 تن کشتار مرغ در این ماه داشتیم و میانگین قیمت مرغ در فروردین از میانگین قیمت کشوری پائین‌تر بود که بازار و تولیدکنندگان در تنظیم بازار و قیمت‌گذاری به ما کمک کردند. 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان افزود: قیمت مرغ از دیروز با پیش خرید کیلویی 5 هزار و 300 تومان است و تقریباً با یک قیمت مناسب مرغ گوشتی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که داریم مربوط به افزایش قیمت نهاده‌های ذرت و سویا به عنوان غذای اصلی مرغ است و در برخی مواقع این دو نهاده در بازار با قیمت بالا موجود است اما ظرف دو هفته گذشته در بازار ذرت و سویا وجود نداشته و با افزایش قیمت ذرت 700 تومان و سویا یک هزار و 50 تومان است.

رنجبرضرابی بیان کرد: قیمت ذرت در بازار آزاد 900 تومان و سویا یک هزار و 400 تومان شده و سویا در بازار با کمبود مواجه است و عدم وجود این نهاده‌ها در بازار مرغداری‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه محدودیت وزنی مرغ گوشتی به عنوان یکی دیگر از مشکلات مرغداری‌هاست، گفت: طبق مصوبات استانی قرار شده که مرغ گوشتی از یک هزار و 200 گرم تا یک هزار و 800 گرم ارائه شود و اگر وزن مرغ تا 2 هزار و 200 گرم افزایش یابد با توجه به هزینه‌های تولید میزان تولید و میزان وزن هماهنگ می‌شود. 

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول