اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

بیش از 98 هزار نفر در همدان سنجش مهارت شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از شرکت 98 هزار و 16 نفر در آزمون‌های سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و آزمون‌های مبتنی بر تقاضای بخش‌های مختلف اقتصادی در استان خبر داد.

بیش از 98 هزار نفر در همدان سنجش مهارت شدند

 سیدمهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال گذشته هشت نوبت آزمون هماهنگ سنجش مهارت ویژه کارآموزان بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای برگزار شد که بیش از 48 هزار نفر سنجش صلاحیت حرفه‌ای شدند.

وی افزود: در سال 91 بیش از 10 هزار نفر در آزمون‌های صنعت ساختمان در 13 حرفه از جمله کارگر عمومی ساختمان، کارگر عمومی اسکلت‌ساز، نقاش، کاشی‌کار، عایق‌کار رطوبتی، درب و پنجره‌ساز، قالب‌بند و کفراژبند، بتن ساز و بتن‌ریز و لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری شرکت داشتند و از این تعداد 8 هزار نفر پس از قبولی در دو مرحله آزمون کتبی و عملی، پروانه مهارت کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد: همچنین 14 هزار و 282 نفر از نانوایان، قالیبافان و هنرمندان استان تعیین صلاحیت حرفه‌ای شدند و نزدیک به 12 هزار نفر گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند.

وی افزود: سرمه‌دوزی، گوهرتراش، مرواریدکار، منبت‌کار، مشبک‌کار، جاجیم‌دوز، حصیرباف، سازنده تار، گلدوزی، قلاب‌دوزی، خراط، قالیباف تابلویی، رفوگر فرش و طراح فرش از جمله حرفه‌هایی است که آزمون ویژه هنرمندان برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان در ادامه بیان داشت: برای افرادی که در دوره‌های آموزشی شرکت نداشتند و صرفاً متقاضی سنجش صلاحیت مهارت هستند در سال گذشته چهار نوبت آزمون ادواری برگزار شد و 2 هزار و 400 نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

انتهای پیام/89002/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول