اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

افراد بالای 30 سال به مراکز بهداشتی مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: افراد بالای 30 سال در مدت پنج روز با مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی در شهرها و روستاها تست فشار خون بدهند.

افراد بالای 30 سال به مراکز بهداشتی مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوچهر براک عصر امروز در جریان بازدید از طرح اجرایی ارتقای سلامت ایرانیان در اردبیل اظهار داشت: این طرح از امروز تا 19 اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در مراکز روستایی و شهری برگزار می‌شود و افراد بالای 30 سال می‌توانند به صورت رایگان با مراجعه به مرکز بهداشتی،‌ درمانی روستایی و شهری در این طرح سنجش فشار خون انجام دهند.

وی هدف از اجرای این طرح را غربالگری افراد مختلف جامعه در مورد بیماری فشار خون اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه فشار خون بیماری خاموش و گاه از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود و افراد زیاد اطلاعی از وضعیت سلامتی خود در این زمینه ندارند با اجرای این طرح سعی می‌شود جلوی هرگونه عوارض فشار خون اعم از سکته‌های قلبی و مغزی گرفته شود.

براک شعار سازمان بهداشت جهانی را جدی گرفتن فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد کرد و ادامه داد:‌ بر همین اساس ما در استان اردبیل این طرح را به صورت رایگان اجرا می‌کنیم تا افرادی که سنشان بالای 30 سال است با دادن تست فشار خون و ارزیابی قد و وزن از سلامت خود مطمئن باشند.

این مسئول تصریح کرد: نتیجه آزمایش‌ها و بررسی‌ها به وسیله پیامک به خود افراد اطلاع داده می‌شود و اطلاعات کسب شده نیز در سامانه الکترونیکی سلامت ایرانیان ثبت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در مدت پنج روز شهروندان ما از ساعت هشت صبح تا 19 عصر فرصت دارند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی، درمانی از سلامت و صحت مزاج خود اطلاع کسب کرده و در صورت مشاهده عوارض بیماری فشار خون با آن مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بهترین راه پیشگیری از این بیماری را ورزش کردن، دوری از خوردن غذاهای پرچرب و آماده اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با هدف‌گذاری‌هایی که در سال‌جاری انجام دادیم، بتوانیم سلامت افراد جامعه را به خوبی و شایستگی تأمین کنیم.

انتهای پیام/62001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول