اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل:

مدرسه‌سازی با معماری اسلامی، ایرانی در دستورکار است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از ساخت مدارس با شیوه‌ها و الگوهای اسلامی، ایرانی و براساس نیاز جامعه به معماری حقیقی خبر داد.

مدرسه‌سازی با معماری اسلامی، ایرانی در دستورکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور عصر امروز در جلسه شورای فنی نوسازی مدارس در اردبیل اظهار داشت: هر چقدر به زیبایی و الگوهای معرفی شده از سبک ایرانی، اسلامی در ساخت‌وسازهای مدارس به عنوان مکان تربیتی نسل آینده توجه شود؛ به همان میزان یک فرآیند رو به جلو را شاهد و ناظر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به کالبد سازه‌ای در ساخت مدارس به معیارهای فنی توجه جدی شده است، تصریح کرد: تهیه شناسنامه فنی برای مدارس استان اردبیل از اولویت‌های جدی است که همچنان در دستورکار است.

وحدتی‌پور با یادآوری اینکه به صورت الکترونیکی اطلاعات مربوط به ساخت مدارس در اختیار علاقمندان و بهره‌گیران از سیستم‌های نوین مدرسه‌سازی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سعی می‌شود در ساخت مدارس علاوه بر تعریف فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و سرویس‌های بهداشتی به استحکام بنا و همچنین شرایط ایده‌آل برای تحصیل دانش‌آموزان در یک فضای پرنشاط توجه جدی صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: اکثر مدارس ما که متوسط عمر آنها کمتر از 10 سال است به شیوه‌ای از معماری و ساختمان‌سازی مجهز و آراسته هستند که زلزله‌های متوسط و با میانگین هفت ریشتر نیز نمی‌تواند صدمه و ضربه‌ای به این عرصه وارد کند.

وی بیان کرد: ما با بهره‌گیری از نظرات فنی و کارشناسی مهندسی ساخت‌وسازها و اجرای سازه‌های مربوط به مدارس مقاوم و شیک را انجام دادیم، به طوری که اکثر مدارس ما امروزه مورد توجه و اقبال والدین و دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به شناسایی سه هزار مدرسه در سطح استان و ضرورت صدور کارت شناسایی فنی برای آنها اشاره کرد و ادامه داد: البته دولت از محل تخریب و بازسازی بودجه‌ای را در اختیار ما قرار داده است تا به مانند سال‌های گذشته بتوانیم بخشی از نیازمندی‌ها را برطرف کنیم.

وحدتی‌پور در پایان اذعان داشت: علاوه بر ساخت مدارس از محل اعتبارات دولتی، ساخت مدرسه توسط خیرین با دقت و اعمال نظر فنی اجرایی می‌شود و اینکه برخی‌ها ادعا می‌کنند مدارس ساخته شده توسط خیرین از استحکام برخوردار نیست، حرکتی درست و اصولی نیست.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول