اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل:

مدرسه‌سازی جهاد همراه با عشق است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی یک جهاد مقدس در عرصه تعلیم و تربیت و رسیدن به نقطه اوج عزتمندی است.

مدرسه‌سازی جهاد همراه با عشق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور عصر امروز در همایش خیران مدرسه‌ساز در پارس‌آباد اظهار داشت: اگر در بین کارهای نیک، رقابت و اولویت‌بندی صورت بگیرد، ساخت مدرسه به دلیل جایگاه باعظمت علم و دانش و آموختن آن از ارج و قرب خاصی برخوردار است، به طوری که جهاد مدرسه‌سازی را جهادی مقدس و مبارک دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه در حرکت آغاز شده در سال‌های اخیر اقبال و رغبت خیران برای ساخت مدرسه بیشتر شده است، تصریح کرد: هر چقدر مدرسه ساخته شود و خانه دوم نوجوانان و جوانان ما احیا شود به همان میزان پیشرفت‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها توسعه می‌یابد.

وحدتی‌پور از ساخت بیش از 340 پروژه آموزشی در سطح استان در یک دهه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد مدارس که توسط خیران احداث شده است، بیش از یک‌هزار و 390 کلاس درس را شامل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای ساخت این مدارس خیران بیش از یک‌هزار و 800 میلیارد ریال هزینه کرده‌اند و در کنار ساخت مدرسه به همت خیران، دو باب آموزشگاه شبانه‌روزی، دو باب کارگاه و پنج باب نمازخانه نیز احداث و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

وی با پاسداشت یاد و نام چهره سرشناس ملی و ماندگار خیران مدرسه‌ساز بیان کرد: علیپور از مفاخر و سرمایه‌های معنوی جامعه ما است و قطعاً حضور چنین شخصیت‌هایی در عرصه مدرسه‌سازی تحولی است که امروز عده‌ای با خلوص نیت و اعتلا و پیشرفت علم و دانش در آن گام بر می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه تا 10 اردیبهشت‌ماه جشنواره‌های خیران مدرسه‌ساز در جای‌جای استان برگزار می‌شود، یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی و خیریه در جامعه مورد توجه است.

وحدتی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت ساخت مدرسه و مشارکت خیران را به عنوان بازوان پرتوان آموزشی و پرورشی یادآور شد و ادامه داد: سهم عمده‌ای در پویایی نظام تعلیم و تربیت و توسعه همه‌جانبه مسایل آموزشی و تربیتی به همراه داشته است.

وی گفت: اگر آموزش و پرورش محور تحول و توسعه باشد، باید بدانیم که در این حرکت انجام کارهای نیک و عام‌المنفعه حرکتی بی‌نظیر تلقی می‌شود که نباید هرگز از آن غفلت کرد.

وحدتی‌پور با بیان اینکه جای‌جای استان اردبیل امروز در امر مدرسه‌سازی به کارگاه تحول تبدیل شده است، افزود: توسعه مدارس، تجهیز آنها و تعمیق دادن مسایل آموزشی و پرورشی سبب می‌شود تا آثار گناه و ناهنجاری‌ها برچیده شود.

وی در پایان تصریح کرد: دو باب مدرسه به همت بنیاد برکت در این استان در حال احداث است که تا مهرماه مدرسه قوشلو آماده بهره‌برداری می‌شود.

در این مراسم خیران کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به مدرسه‌سازی اهدا کردند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول