اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

500 مدرسه در قزوین نیاز به بازسازی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 500 مدرسه این استان نیاز به بازسازی دارد که امیدواریم با مشارکت خیران مدرسه‌ساز قزوینی و اعتبارات دولتی این مدارس نوسازی شوند.

500 مدرسه در قزوین نیاز به بازسازی دارند

جعفر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه دو هزار مدرسه در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: از این آمار 500 مدرسه نیاز به بازسازی دارند که امیدواریم با مشارکت خوب خیران مدرسه‌ساز قزوینی و اعتبارات دولتی این مدارس نوسازی شوند.

وی بهینه‌سازی فضاهای آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش استان قزوین عنوان و بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز قزوینی مشارکت مطلوبی در احداث و نوسازی مدارس این استان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه اعتبارات خیران مدرسه‌ساز قزوینی از اعتبارات دولتی سبقت گرفته است، اذعان داشت: امسال آموزش و پرورش استان قزوین نیازهای نوسازی مدارس و تجهیزات آموزشی را با مشارکت این خیران انجام می‌دهد.

حبیبی با بیان اینکه سال گذشته خیران مدرسه‌ساز قزوینی 22 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس تعهد کرده بودند که خوشبختانه 85 درصد تحقق یافت، ابراز داشت: امسال این خیران 25 میلیارد تومان تعهد کردند.

این مسئول با بیان اینکه دوره‌های شش ساله ابتدایی در سال تحصیلی جدید به دو دوره سه ساله ابتدایی و دوره اول و دوم تبدیل می‌شوند، بیان داشت: این طرح به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های فضای آموزشی در قزوین، به تدریج در این استان تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان قزوین در سال تحصیلی 92-93 تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان ابتدایی در یک مدرسه از پایه نخست تا سوم و در مدرسه دیگر از پایه چهارم تا ششم تحصیل کنند تا پایه شش ساله تحصیلی ابتدایی به دو دوره سه ساله تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: دوره‌های شش ساله متوسطه نیز در سال تحصیلی 92-93 طبق سند بنیادین برنامه ملی آموزش و پرورش به دو دوره سه ساله متوسطه اول و دوم تبدیل می‌شود.

حبیبی اظهار داشت: تبدیل شدن دوره شش ساله ابتدایی به دو دوره سه ساله آثار مطلوبی در یادگیری و یاددهی در نظام آموزشی دارد که در این راستا مسئولان آموزش و پرورش استان قزوین برای مطلوب اجرا شدن این طرح تلاش مضاعفی می‌کنند.

انتهای پیام/77009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول