اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر خبر داد

اجرای طرح کشاورزی در زمین‌های مدارس/ درآمد صرف هزینه مدارس می‌شود

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر گفت: در قالب طرح استانی، تمامی زمین‌های خالی مدارس زیر کشت می‌رود تا درآمد حاصله صرف هزینه‌های آن مدارش شود.

اجرای طرح کشاورزی در زمین‌های مدارس/ درآمد صرف هزینه مدارس می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مفید فلاحی بعدازظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه قائمشهر در سال جاری در بخش معلمان نمونه استانی با 15 معلم برگزیده بالاترین سهم را در مازندران کسب کرد، اظهار داشت: همچنین در بخش هوشمندسازی مدارس، با وجود عدم اختصاص اعتبارات دولتی، 90 درصد کلاس‌های پایه ششم این شهرستان با کمک خیران و خانواده‌ها هوشمندسازی شد.

وی تاکید کرد: در واقع هوشمندسازی در پایه ششم مدارس قائمشهر 100 درصد است که 10 درصد باقیمانده از آمار 90 درصدی ذکر شده به نبود تخته‌های هوشمند در برخی کلاس‌ها برمی‌گردد.

این مسئول، اولویت اصلی در هوشمندسازی مدارس در سال تحصیلی 92-93 را هوشمندسازی پایه اول متوسطه اعلام کرد و افزود: از جمله اتفاقات دیگری که بر اساس سند تحول بنیادین باید اتفاق بیفتد جداسازی مدارس ابتدایی است که به دو دوره سه ساله تقسیم شده‌اند ولی به علت کمبود فضای آموزشی این برنامه در سال تحصیلی آتی به طور جدی پیگیری نمی‌شود.

فلاحی همچنین بیان داشت: با توجه به اینکه در سیاست‌های نظام نوین آموزش و پرورش ذکر شده آموزش باید در تمام مقاطع تحصیلی در شیفت صبح انجام پذیرد در راستای این هدف‌گذاری تمام مدارس متوسطه و فنی و حرفه‌ای و جز یک مدرسه راهنمایی شهرستان، شیفت صبح هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر افزود: 65 درصد مدارس ابتدایی قائمشهر در این برنامه قرار دارند و باقی مدارس ابتدایی دو نوبته‌اند، این ظلمی در حق این دانش‌آموزان محسوب می‌شود که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مشکلات این بخش کمتر شود.

وی با اشاره به جدیدالتالیف بودن کتاب‌های پایه ششم و اول متوسطه ابراز داشت: تمامی معلمان پایه ششم با آموزش‌های تعیین شده سر کلاس‌های درس حاضر شدند و این وضعیت برای معلمان پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه نیز اتفاق خواهد افتاد.

فلاحی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 50 درصد فارغ التحصیلان اول متوسطه به مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش راه یابند خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 48.5 درصد دانش‌آموزان به سمت این مدارس هدایت شدند.

این مسئول در بحث ساماندهی نیروی انسانی تصریح کرد: با ساماندهی و ابلاغ مناسب در راستای سیاست‌های اداره کل آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر در بخش ساماندهی نیروی انسانی رتبه نخست را در مازندران کسب کرد و حق التدریس در این شهرستان صفر شد.

وی به برنامه‌ زیر کشت بردن زمین‌های مدارس قائمشهر اشاره کرد و افزود: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی بنا شد با توجه به حاصلخیزی اراضی مازندران و زیاد بودن زمین‌های مدارس، این اراضی زیر کشت رود و درآمد حاصله صرف هزینه‌های همان مدرسه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قائمشهر در بخش المپیادهای کشوری دانش‌آموزی با اعزام 70 نفر به مسابقات از رشد 63 درصدی برخوردار شد و توانست رتبه نخست را کسب کند.

فلاحی همچنین بیان داشت: قائمشهر در بخش تحقیقات و پژوهش با 80 طرح دانش‌آموزی از 250 طرح استانی حائز رتبه نخست شد. 

این مسئول با بیان اینکه در بحث مشارکت خیرین نسبت به دیگر شهرستان‌های استان رکورد خوبی نداریم، اذعان داشت: با وجود این خیرین، در ساخت و هوشمند سازی مدارس یک میلیارد تومان به آموزش و پرورش قائمشهر کمک کردند.

انتهای پیام/86008/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول