اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی جزایری:

200 هزار طلبه خارجی در قم مشغول تحصیل هستند/ وجود 100 مدرسه علمیه در سراسر جهان

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان گفت: بیش از 100 مدرسه علمیه در سراسر دنیا راه‌اندازی شده که به وسیله چنین مدارسی می‌توان به تعلیم و علم‌آموزی اساتید این حوزه‌ها در سراسر دنیا کمک کرد.

200 هزار طلبه خارجی در قم مشغول تحصیل هستند/ وجود 100 مدرسه علمیه در سراسر جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در مراسم افتتاحیه نخستین مدرسه مجازی درس خارج فقه و اصول کشور که در بیت نماینده ولی‌ فقیه خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این افتتاحیه را متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) می‌دانیم.

وی افزود: بیش از 200 هزار طلبه از خارج کشور در قم به تحصیل مشغول هستند که پس از تحصیل سفیرانی برای ترویج مکتب انسان‌ساز تشیع می‌شوند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: همچنین بیش از 100 مدرسه علمیه در سراسر دنیا راه‌اندازی شده که به وسیله چنین مدارسی می‌توان به تعلیم و علم‌آموزی اساتید این حوزه‌ها در سراسر دنیا کمک کرد.

*دغدغه اصلی مسئولیت‌هاست

وی با اشاره به افتتاح مدرسه مجازی درس خارج فقه و اصول عنوان کرد: دغدغه اصلی در تأسیس این مدرسه مجازی محروم نماندن از درس و بحث برای اساتیدی است که در نقاط مختلف استان و کشور عهده‌دار مسئولیت‌ها هستند.

جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوره کوثر افزود: خداوند فخررازی سوره کوثر را بزرگترین معجزه قرآن می‌داند و می‌گوید در این سوره دو خبر غیبی، قطعی از سوی خدا داده شده‌است که بعدها و در طول تاریخ صدق آن‌ها آشکار شد؛ خبر نخست خدا کوثر بودن حضرت زهرا(س) که نسل ایشان شجره طیبه شدند و هم خبر دوم که انقطاع نسل دشمنان پیغمبر است.

با بیان این‌که کوثر به معنای کثرت خیر و برکت و هر آنچه از خیر دنیا و آخرت که انسان آن را انتظار دارد است، گفت: اگر هدایت می‌خواهیم باید به فاطمه(س) و فرزندان او متمسک شویم.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به یکی از القاب حضرت زهرا(س) «شفیعه»، گفت: در قیامت بسیاری از جمله علما، شهدا، اولیا و ائمه(ع) شفاعت می‌کنند اما از تمام روایات اینگونه برداشت می‌شود که منصب شفاعت که برای حضرت زهرا(س) است به این معناست که محوریت شفاعت و اصل بزرگ این امر فاطمه زهرا(س) است.

انتهای پیام/ 72001/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول