اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

کاهش 35 درصدی وابستگی ایران به نفت

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی از کاهش 35 درصدی وابستگی به نفت و افزایش 50 درصدی مالیات در بودجه سال جاری کشور خبر داد.

کاهش 35 درصدی وابستگی ایران به نفت

به گزارش خبر گزاری فارس از فیروزآباد، نادر فریدونی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال 92 که با حضور امام جمعه این شهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان طی سه دوره گذشته اقدامات قابل توجهی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند که قابل ستایش است.

وی خطاب به مسئولان این شهرستان افزود: تمام مسئولان گزارشی از عملکرد سال گذشته را تا پایان اردیبهشت ماه جاری به دفتر نماینده مردم فیروزآباد ارائه و مشکلات و برنامه‌های امسال را شرح دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مدیریت و ویژگی‌هایی که باید یک مدیر خوب داشته باشد ادامه داد: تدین، تحمل و تعامل، سه ویژگی یک مدیر خوب است که به وسیله آن می‌تواند موفق شناخته شود.

فریدونی اضافه کرد: زمانی که مسائل مدیریتی بر اساس دین و دیانت پایه‌ریزی شود چارچوب آن درست شکل می‌گیرد.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: در امر مدیریت باید تحمل داشت و برای حل مشکلات تدبیر کرد.

وی تعامل را از دیگر مشخصه‌های مدیریتی عنوان کرد و یادآور شد: همراهی، همسویی، همفکری و هماهنگی از جمله مباحث تعامل در مدیریت است که باید مسئولان با ادارات مختلف داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهیم و مردم را با احترام و دلسوزانه راهنمایی کنیم و کار آنها را تا حد امکان انجام دهیم.

فریدونی تصریح کرد: یک مدیر خوب و منظم آن است که خاصیت انعطاف‌پذیری داشته باشد و بتواند راه جل مسائل را پیدا و گره مشکل را باز کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر در بستن بودجه  92 خاطرنشان کرد: بودجه 92 که باید در آذر ماه 91 به مجلس ارائه می‌شد، 15 اسفند ماه گذشته تحویل داده شد.

فریدونی بیان داشت: به دلیل کمبود زمان، مجلس وارد سه‌دوازدهم شد و 41 هزار میلیارد تومان را برای سه ماهه نخست سال 92 تصویب کرد.

وی ادامه داد: بودجه 92 در حال حاضر با حضور نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس در جلسات تلفیق پیگیری می‌شود و این کار بسیار سنگین باید با ظرافت انجام شود.

عضو فراکسیون آموزش عالی مجلس عنوان کرد: در سال 91 مشکلات بودجه عمرانی بسیار وجود داشت و به سختی تامین شد.

این مسئول بیان داشت: در سال 92، بودجه جاری ما 121 هزار میلیارد تومان دیده شده و عمرانی 37.2 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خصوصیات بودجه 92 این است که وابستگی ما نسبت به نفت کم شده و آن را به 35 درصد کاهش داده‌ایم و درحوزه مالیات افزایش 50 درصدی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: وابستگی ما در حوزه مالیات در سال 88، 26 درصد، سال 89، 28 درصد، سال 90، 35 درصد، سال گذشته 36 درصد بوده و در سال 92 حدود 50 درصد می‌شود.

فریدونی یادآور شد: هزینه انتخابات 92 با 90 میلیارد تومان سهم وزارت کشور، 55 میلیارد تومان سهم هیئت نظارت و 25 میلیارد تومان سهم مجلس، در مجموع 170 میلیارد تومان می‌شود.

این مسئول با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری افزود: در این زمینه تک تک مدیران باید پاسخگو باشند و این دو مکمل یکدیگرند چرا که زمانی حماسه سیاسی شکل می‌گیرد که حماسه اقتصادی را آغاز کرده باشیم و مردم آثار آن را ببینند.

عضو فراکسیون کشاورزی مجلس با بیان آمار 601 نفری نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان فیروزآباد ادامه داد: استقبال نامزدهای انتخاباتی شورای شهر و روستا رقم قابل توجهی بوده که در همین جا مقدمات حماسه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر شهرستان فیروزآباد با پیشرفت فیزیکی 90 درصد رو به اتمام است اضافه کرد: با جلسه‌ای که در بهمن ماه سال 91 گرفتیم مشکل روند کند مسکن مهر حل شد که امیدواریم در یک ماه آینده مسکن مهر تحویل متقاضیان فیروزآبادی داده شود.

فریدونی از سفر ریاست جمهوری به استان فارس خبر داد و عنوان کرد: چهارمین دور سفر ریاست جمهوری به این استان در چند روز آینده صورت می‌گیرد و آنچه برای ما مهم بوده پروژه‌های نیمه‌تمام است که در دور دوم و سوم این سفرها به فارس به تاخیر افتاده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در سطح کشور 90 هزار پروژه نیمه‌تمام ملی وجود دارد که امیدواریم در سفر چهارم هیئت دولت به فارس مصوبات قابل توجهی سهم این شهرستان شود.

این مسئول در پایان سخنان خود از تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد به اداره خبر داد و اذعان داشت: مصوب شد این نمایندگی در آینده به اداره تبدیل شود و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی در این خطه از سرزمین ایران گسترش یابد.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول