اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان مدیریت بحران کشور:

دستگاه‎های اجرایی در مقابل قانون بحران پاسخگو هستند/ بودجه باید به سازمان بحران برگردد

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام دستگاه‎های اجرایی در مقابل قانون بحران پاسخگو هستند.

دستگاه‎های اجرایی در مقابل قانون بحران پاسخگو هستند/ بودجه باید به سازمان بحران برگردد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مرتضی اکبرپور در چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی اظهار داشت: مدیریت بحران در کشور ما سابقه پنج‎ساله و حالت آزمایشی دارد که قبل از آن به صورت ستاد حوادث غیرمترقبه فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران در مرحله اجرا با مشکلات اجرایی مواجه بود، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که هر وزارتخانه باید یک اداره‌کل بحران داشته باشد تا بتوانیم در زمان بحران و یا حتی قبل از آن، حوادث را مدیریت و برنامه‎ریزی کنیم.

باید کاری کنیم کشور به مرحله بحران نرسد

معاون سازمان مدیریت بحران کشور از اینکه هنوز زیرساخت‎های لازم برای مدیریت بحران وجود ندارد، ابراز نارضایتی کرد و متذکر شد: باید زیرساخت‎ها فراهم باشد تا برای قبل، حین و بعد از حادثه شاهد کمترین مشکلات باشیم.

اکبرپور با تأکید بر اینکه موضوع پیش‎بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث باید در طول سال جدی گرفته شوند، اذعان کرد: نباید منتظر باشیم تا حادثه‎ای رخ بدهد و بعد پای کار بیاییم؛ بلکه باید کاری کنیم تا کشور به مرحله بحران نرسد.

وی افزود: اگر فعالیت‎های مدیریت بحران بهنگام و به موقع انجام شود، برای مردم ایجاد زحمت نخواهد کرد.

8 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف مدیریت بحران شد/ مدیریت منابع با سازمان بحران نیست

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اینکه ساخت‎وسازهای غیراصولی موجب حوادث ناگوار می‎شود، اظهار داشت: ساخت‌وسازهای اصولی رعایت نمی‎شود، بنابراین برای بهبود وضعیت موجود تمام دستگاه‎های ذیربط از جمله وزارت نیرو را موظف کردیم تا طرح جامع سیلاب را تهیه کنند.

اکبرپور در پاسخ به این سئوال که چرا بودجه‎های بحران صرف بازسازی می‎شود؟ ابراز داشت: بودجه سازمان بحران به استناد ماده 10 و 12 در سال گذشته حدود 8 هزار میلیارد تومان بود که قانون این بودجه را در اختیار معاونت برنامه‎ریزی و راهبردی رئیس‎جمهور قرار داد و سازمان بحران نیز مانند سایر دستگاه‎ها برای دریافت بودجه، درخواست‎کننده است.

وی در پایان اظهار داشت: به دلیل اینکه مدیریت منابع با سازمان بحران نیست و دستگاه دیگری این کار را انجام می‎دهد، اعتباری در زمینه پیشگیری هزینه نمی‎شود، بنابراین به رئیس‎جمهور پیشنهاد دادیم که بودجه را به سازمان بحران برگردانند که اگر این اتفاق بیفتد مدیریت بحران را در چهار مرحله پیش‎بینی، پیشگیری، آمادگی مقابله، بازسازی و بازتوانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول