اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

اولویت امسال کارگروه سیل لایروبی رودخانه‎های گلستان است

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: اولویت کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق و آب و فاضلاب استان در سال‌جاری، توجه به موضوع لایروبی رودخانه‎های در معرض خطر سیل استان است.

اولویت امسال کارگروه سیل لایروبی رودخانه‎های گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود صبح امروز در نشست تخصصی با اعضای کارگروه تخصصی سیل استان گلستان اظهار داشت: مطالعات جدید و مورد نیاز استان در این بخش‎ باید توسط آب منطقه‎ای و شهرداری‎ها به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد.

مطالعات شهری باید به تایید کارگروه سیل برسد

وی تاکید کرد: مطالعات شهری در استان باید با به تایید کارگروه سیل استان برسد تا آب منطقه‌ای و اعضای کارگروه به اتفاقات در این عرصه احاطه داشته باشند.

کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان یکی از 14 کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران است که مدیر عامل آب منطقه‌ای استان از سوی استاندار گلستان به عنوان رئیس این کارگروه انجام فعالیت می‎کند.

تاکید بر پیشگیری از مخاطرات به عنوان محور برنامه‎ریزی در مدیریت بحران گلستان

قایم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره  به مطالعات شهرداری برای ساماندهی حوزه زیارت گرگان تصریح کرد: مشاور جدید برای مطالعات این منطقه به کار گرفته شده تا در زیارت یک تصمیم جامع براساس مخاطرات و قابلیت‌های تهدیدی منطقه اتخاذ شود.

دادبود تصریح کرد: پیشگیری از مخاطرات باید به عنوان‌ محور برنامه‎ریزی در مدیریت بحران و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار گیرد.

تاکید بر نظارت و اعمال قوانین در ساخت و ساز شهری

وی با تاکید بر موضوع نظارت به عنوان مهمترین چالش مدیریت بحران در استان ادامه داد: با فعال‌سازی و افزایش توان کارگروه‌های تخصصی می‎توان به این نظارت‎ها جنبه عینی و عملی داد.

دادبود متذکر شد: بسیاری از کاستی‎ها در حوزه مدیریت بحران و تخلفات ساخت و ساز شهری، به موضوع نظارت باز می‎گردد که نیازمند توجه بیشتر و تاکید بر اجرای صریح قوانین توسط عاملان و ناظران قانونی است.   

دادبود با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری در کشور آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است، اذعان داشت: در شرایط کنونی بیشترین هزینه کشور در مدیریت بحران به موضوع بازسازی اختصاص دارد و همیشه منتظر هستیم تا اتفاقی حادث شود تا برای بازسازی اقدام کنیم.

سرمایه‌گذاری در پیشگیری مانع از هزینه‌های اضافی در بازسازی است

وی اضافه کرد: در بسیاری از اوقات می‎توان با هزینه‎هایی به مراتب کمتر در چرخه پیشگیری، مانع از هزینه‌های گزاف و غیرقابل جبران در بخش بازسازی شد.

معاون عمرانی استاندار گلستان اشاره به برگزاری همایش ساختمان، سازه‌های زیرزمینی و شریان‌های حیاتی در اواخر هفته گذشته در گرگان افزود: برگزاری چنین همایش‎های تخصصی، راه را برای تبادل اندیشه و تجربه‌اندوزی از صاحب‌نظران این عرصه در ابعاد ملی و بین‎المللی فراهم می‌سازد.

دادبود یادآور شد: استقبال گلستانی‎ها از این همایش نشان داد که استان به موضوعات علمی از این دست نگاه ویژه‎ای دارد و می‎توان این چنین گفتمان‎هایی را در موضوعات مرتبط با مدیریت بحران تکرار کرد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول