اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور:

ایران در کمربند پرخطر بحران‎های طبیعی/ دوره‎های آموزشی برای مدیران اجباری شود

عضو شورای مرکزی سامان نظام مهندسی کشور گفت: ایران در کمربند پرخطر بحران‎های طبیعی قرار دارد که ضرورت آموزش را بیش از پیش افزایش و جدی‎تر می‌کند.

ایران در کمربند پرخطر بحران‎های طبیعی/ دوره‎های آموزشی برای مدیران اجباری شود

حجت‎الله عامری شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: زمانی که حادثه‎ای در کشور رخ می‎دهد تمام ظرفیت‎های آموزش و مقابله را تجمیع می‎کنیم، اما به محض فاصله گرفتن از بحران دوباره آنها را به ورطه فراموشی می‎سپاریم.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات و بحران‎ها همیشه در کمین هستند، یادآور شد: زلزله بم نشان داد که برنامه‎ها برای این حادثه ناکافی بوده است لذا با توجه به اینکه عمده بحران‎های طبیعی در ایران روی می‎دهد باید موضوع آموزش به صورت مستمر و مداوم در اولویت قرار بگیرد.

مطالعه و پژوهش نقاط ضعف گذشته را تبدیل به قوت می‎کند

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گلستان با بیان اینکه روش‎های مقابله با مدیریت بحران در استان‎ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: به لحاظ امکانات، مشکل چندانی در کشور وجود ندارد اما در برنامه‎ریزی ضعف‎هایی است که باید برطرف شوند.

عامری با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت کشور باید آموزش‎های موثرتری در زمینه بحران انجام دهد، تصریح کرد: لازم است دوره‎های آموزش اجباری برای تمام مدیران کشور در برنامه قرار بگیرد تا در هنگام بروز حادثه به طور شایسته‎تری با این حوادث مقابله شود.

وی به‎روز کردن آموزش‎های نوین را در مقابله با بحران مهم خواند و ابراز داشت: مطالعات و پژوهش‎های موردی که از سوی اساتید و صاحبنظران در این همایش مورد بحث قرار گرفت می‎تواند نقاط ضعف گذشته را تبدیل به قوت کند.

گام‎های ارزشمندی از سوی نظام مهندسی ساختمان گلستان برداشته شد

عضو شورای مرکزی سامان نظام مهندسی کشور در خصوص سطح‎بندی مدیریت بحران گستان خاطرنشان کرد: به توجه به بضاعت‎هایی که گلستان با آن مواجه است، اما گام‎های ارزشمندی را از سوی نظام مهندسی ساختمان گلستان شاهد بودیم.

عامری با بیان اینکه برگزاری همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی در گلستان جزو مصوبات شورای فنی استان بوده است، متذکر شد: این سلسله مراتب همایش‎ها ابتدا در اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی و اکنون در گلستان برگزار شد که امیدواریم ماحصل آن به نتایج مطلوب و سازنده‎ای بینجامد.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول