اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد

ولایت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا (س)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ولایت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا (س) است، گفت: دفاع از حریم امامت و ولایت، محور برنامه‎های حضرت زهرا(س) بود و در لحظه لحظه زندگی ایشان به چشم می‎خورد.

ولایت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سیدنورالله موسوی نیا صبح امروز در همایش گرامیداشت سالروز تولد حضرت زهرا (س) با تأکید لزوم دفاع همه جانبه مسلمانان از حریم ولایت اضافه کرد: پیروی از سبک زندگی این بانوی اسلام زمینه‎ساز حکومت الهی حضرت ولیعصر (عج) است.

وی، ولایت‌پذیری را مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا (س) دانست و تاکید کرد: یکی از ویژگی‎های اخلاقی مهم حضرت زهرا (س) ولایت‎پذیری ایشان بود، به نحوی که با این وجود که خود معصوم بود و با پیامبر بزرگوار اسلام نسبت داشت، اما نهایت میزان ولایت‎پذیری را از حضرت علی (ع) به جا می‎آورد.

وی یادآور شد: پاسخگویی به سئوالات و شبهات، حضور در منطقه نبرد و مداوای زخم‎ها و شستن شمشیرها، حضور در مسجد برای دفاع از حق و ولایت و ایراد خطبه‎، استدلال‎های متقن و محکم از مصادیق برنامه‎های ایشان در دفاع از ولایت محسوب می‎شوند.

موسوی نیا گفت: حضور شبانه در منزل گروه زیادی از مهاجرین و انصار و گوشزد کردن ظلمی که بر علی (ع) رفته و تذکر وظیفه آنها و در نهایت، آنگاه که دست استدلال و برهان و کلام کوتاه شد، اشک‎های هر روزه و جهاد فرهنگی آشکار در برابر دشمن، همه و همه، نمونه‎هایی از فعالیت‎های فرهنگی و سیاسی فاطمه زهرا (س) در کنار حفظ عفت، تقوا و بندگی خداست.

وی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد حضرت زهرا (س) به حفظ عفت و حجاب مانع از مجاهدت ایشان در عرصه‎های گوناگون دفاع از اسلام و حق نشد، اظهار داشت: این مسئله که حضرت زهرا (س) خود در احقاق حق امیرالمومنین علی (ع) از هیچ کوششی دریغ نفرمودند؛ بیانگر این است که زن مسلمان نه تنها می‎تواند، بلکه لازم است میدان‎دار تلاش‎های اجتماعی، سیاسی و دینی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندانی عزتمند گفت: ایشان در زمینه تربیت فرزند به تمام معنا برنامه‎ریزی و فعالیت کرد و این مسئله باعث تربیت دختران و پسرانی از نسل آن بانوی اسلام شد که جهاد و پیکار آنان در مبارزه با ستمگران چنان در تاریخ ثبت شد، که با گذشت زمان تلالو دمیدن روح جهاد در کالبد وجودی فرزندان این بانو روز به روز بیشتر نمایان می‎شود.

انتهای پیام/66007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول