اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی بین کودکان در مدارس

فصلنامه آموزشی بازیافت بین دانش‌آموزان اراک توزیع شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از توزیع فصلنامه آموزشی بازیافت با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی بین کودکان در مدارس اراک خبر داد.

فصلنامه آموزشی بازیافت بین دانش‌آموزان اراک توزیع شد

محمود حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به مناسبت روز زمین پاک، بیش از دو هزار جلد فصلنامه آموزشی بازیافت ویژه بهار با مسائل مختلف پسماند در بین دانش‌آموزان مدارس شهر اراک توزیع شد.

وی تصریح کرد: آگاهی‌رسانی و آموزش به کودکان و دانش‌آموزان از اولویت‌های کاری این سازمان است تا با آموزش و راهنمایی فرزندانمان به امر پاکیزگی شهر و نهادینه کردن آن در بین خانواده‌ها دست یابیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: فصلنامه آموزشی بازیافت (ویژه بهار) دارای مضامین متفاوتی است که شامل شعر، داستان، سرگرمی، مسابقه کاردستی و دانستنی‌‌ها است و در آن انواع پسماند و روش‌های کاهش آن آموزش داده شده است.

حسنی عنوان کرد: این فصلنامه آموزشی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در بین دانش‌آموزان ابتدایی توزیع شده است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره کاغذ خبر داد و اظهار داشت: این سازمان به منظور ترویج فرهنگ تفکیک پسماند خشک در منازل به خصوص کاغذ، اقدام به اجرای طرح ویژه جمع‌آوری کاغذ از جمله کتاب‌های سال تحصیلی گذشته می‌کند.

حسنی با بیان اینکه کاغذهای باطله بازیافت می‌شوند، ادامه داد: در این طرح به شهروندانی که با ارائه پسماند کاغذ در حفظ محیط‌ زیست مشارکت کنند به قید قرعه جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در پایان فصل تابستان طرح جمع‌آوری کتاب‌های درسی، روزنامه‌ها و کاغذهای باطله در قالب برگزاری جشن کاغذ اجرا می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه زمان تحویل پسماندهای کاغذی 20 اردیبهشت‌ماه تا 10 مهر‌ماه است، ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند پسماندهای کاغذی را به دفتر مدارس و یا سازمان مدیریت پسماند تحویل دهند و با تحویل پسماندهای کاغذ به صورت تفکیک شده علاوه بر هدایای نوشت‌افزار برگه قرعه‌کشی دریافت کنند.

وی افزود: جشنواره کاغذ 20 مهر‌ماه در پارک امیرکبیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/87011/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول