اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

خیران مدرسه‌ساز مجاهدان تعالی جامعه هستند

استاندار اردبیل گفت: فعالیت‌هایی که خیران مدرسه‌ساز در تعالی جامعه اسلامی و توسعه و رونق علم و ادب انجام می‌دهند، مجاهدتی بی‌پایان و جاودانه است.

خیران مدرسه‌ساز مجاهدان تعالی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل که در مجموعه نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر خیران با ورود عالمانه و همراه با اعتقاد قلبی به عرصه ساخت‌وساز مدرسه سعی کردند، بهترین فضای تربیتی را فراهم کنند تا یک تحول اساسی در نظام اسلامی و در مسیر آموزش و پرورش ارزشی و اعتقادی به وجود آید.

وی با بیان اینکه ورود خیران به ساخت‌وساز مدارس یکی از ارزشمندترین حرکت‌ها در چند سال اخیر بوده است، تصریح کرد: حرکتی که امروز در عرصه تعلیم و تربیت به دست مجاهدان خیر و خوشنام صورت گرفته است از ماندگاری و ارزشمندی خاصی برخوردار بوده، به طوری که در یک حرکت تحولی می‌توان امیدوار بود که به همت خیران نیک‌اندیش بتوان بسیاری از مشکلات و نواقص حوزه آموزشی و تربیتی را برطرف کرد.

نیکزاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در استان اردبیل نیز به همت خیران کارهای ماندگار و خوبی در سال‌های اخیر با هدف ساخت مدارس، تجهیز و نوسازی فضاهای آموزشی صورت گرفته است، عنوان کرد: این حرکت‌ها همچنان با فرآیند خوبی در حال انجام است که شاه بیت این اقدامات در سطح استانی و کشوری تلاش خیر نامی کشور مرحوم علیپور بود که تمام زندگی خود را در راه مدرسه‌سازی بخشید و امروز نام نیک از او باقی مانده که همیشه در دل‌ها و یادها این حرکت باقی می‌ماند.

این مسئول اضافه کرد: در مکتب اسلام نیز تلاش برای کسب روزی حلال و بالاتر از آن دست زدن به کارهای خیر و نیک و دستگیری از نیازمندان و فقرای جامعه مورد تأکید و توصیه واقع شده، به طوری که افراد توانمند می‌توانند در حوزه‌هایی که کشور ما نیاز به حضور و مشارکت آنها دارد، ورود پیدا کرده و در این عرصه کارهای ماندگار و شایسته انجام دهند.

وی، کار خیر مدرسه‌سازی را سرشار از عشق و امید اعلام کرد و ادامه داد: ما باید بدانیم که نسل آینده ما به عنوان نسل توانمند و کوشا در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی ایران باید به شایسته‌ترین علوم و فنون مجهز باشند که برای آرامش و آسایش آنها در عرصه تحصیل مناسب قطعاً تلاش خیرین در امر مدرسه‌سازی حرکتی مقدس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد: ‌اگر علم نباشد، قطعاً عزت و پیشرفتی نیز وجود ندارد، چراکه انسانیت انسان در سایه علم شکوفا می‌شود و قطعاً اگر عشقی هم در کمک به همنوع و اعتلای جامعه نباشد، هیچ انگیزه، حرکت و خدمتی در جامعه تحقق پیدا نمی‌کند.

نیکزاد، کار خیران را سرشار از علم، مجاهدت، عشق و امید به آینده توصیف کرد و گفت: ‌در حقیقت کاری که خیران انجام می‌دهند آن هم در عرصه مدرسه‌سازی کاری از جنس کار معلمان است و کانون عشق، ‌علم و امید مدرسه است.

انتهای پیام/62002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول