اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

زنان با آگاهی از مسئولیت‌های خود در عرصه‌های سیاسی حضور یابند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: زنان با شناخت و درک ارزش‌ها و مسئولیت خود و با رعایت عفت و پاکدامنی در عرصه‌های سیاسی حضور داشته باشند.

زنان با آگاهی از مسئولیت‌های خود در عرصه‌های سیاسی حضور یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در همایش زن، معنویت و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) که به مناسبت روز زن در آمفی‌تئاتر امیرنظام گروسی با حضور جمع کثیری از بانوان این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک این روز فرخنده اظهار کرد: زندگی بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) الگوی به تمام معنای معنویت و ایثار و  آزادی برای مسلمانان است.

وی افزود: نام‌گذاری روز میلاد حضرت فاطمه زهرا به عنوان روز مادر نشان از جایگاه رفیع زنان در جامعه اسلامی دارد و برای آنها افتخاری است که روز ولادت صدیقه کبری را روز زن و مادر نام نهادند.

صفی‌یاری خاطرنشان کرد: مقام و اندیشه اسلامی حضرت فاطمه (س) بر کسی پوشیده نیست و ایشان کامل‌ترین الگو برای زنان جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: ما مکلف به شناخت صفات حضرت زهرا(س) و تطبیق خود با آنها هستیم چرا که پیامبر اسوه ما است و آن چه در پیغمبر اکرم (ص) وجود دارد با وجود فاطمه(س) ادامه پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: عترت بیمه شده زهرا (س) است و اگر فاطمه زهرا (س) از امیرالمومنین(ع) به قیمت جان خود دفاع نمی‌کرد، علی (ع) نمی‌ماند و وجود ائمه از چنین مادر بزرگواری است.

وی نقش مادران در رسیدن انسان‌ها به کمال سعادت یا بدبختی را از بزرگترین وظایف آنها دانست و گفت: مادران با الگو قرار دادن حضرت فاطمه که وظیفه مادری خویش را به نحو اکمل انجام داد در تربیت فرزندان که امیدهای آینده انقلاب و اسلام هستند بزرگترین رسالت را بر عهده دارند.

وی به حضور زنان در تمامی عرصه‌ها در کنار مردان اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در سایه ایثارگری‌های زنان و بانوان ایران در کنار همسران خود و با تبعیت از فرامین رهبری استمرار یافته است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به انتخابات خردادماه و حضور زنان در انتخابات گفت: زنان با رعایت عفت و پاکدامنی در عرصه اقتصادی و سیاسی می‌توانند حضور پر رنگ و معنا دار داشته باشند.

وی همچنین ضمن تبریک به مناسبت روز معلم حضرت فاطمه را معلم بی‌نظیری دانست که شاگردان بسیار برجسته‌ای تربیت کرد و گفت: مادران باید در تربیت فرزندان خود روش تربیت و زندگانی این بانوی بزرگ اسلام را سرلوحه خویش قرار دهند.

امام جمعه بیجار نیز در ادامه این همایش ضمن تبریک ولادت با سعادت بی‌بی دو عالم و روز زن به مادران و زنان مسلمان اظهار کرد: عفت و حیا، منشأ استحکام نظام خانواده است و بی‌بند و باری نظام خانواده را از هم می‌پاشد.

حجت‌الاسلام علی مرادی شناخت حضرت زهرا(س) را برای آحاد جامعه بسیار مهم دانست و گفت: این مسئله از واجبات است. در قرآن کریم مودت خانواده اهل بیت واجب اعلام شده و نتیجه رسالت پیامبر و دعوت ایشان عشقی است که مردم نسبت به اهل بیت (ع) دارند.

امام جمعه بیجار در پایان با اشاره به جایگاه زنان قبل از بعثت پیامبر و نگاه دین اسلام به زن بیان کرد: تا قبل از ظهور دین اسلام دختران از پست‌ترین جایگاه برخوردار بودند و  حق حیات نداشتند، اما با ظهور اسلام ناب محمدی و برای نشان دادن شأن والای زنان، خداوند حضرت فاطمه (س) را به پیغمبر عطا فرمود که در قرآن ایشان کوثر نام گرفته‌اند.

انتهای پیام/79015/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول