اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هوا‌فضای سپاه استان‌های فارس و بوشهر:

حمایت بی‌بی حکیمه(س) از ولایت امام رضا(ع) الگویی بزرگ برای زنان است

نماینده ولی فقیه در هوا‌فضای سپاه استان‌های فارس و بوشهر گفت: حمایت و تبعیت امامزاده بی‌بی حکیمه(س) از ولایت امام رضا(ع) می‌تواند به الگویی بزرگ برای زنان مسلمان جهان تبدیل شود.

حمایت بی‌بی حکیمه(س) از ولایت امام رضا(ع) الگویی بزرگ برای زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام کرامت‌الله مظاهری امروز در آیین غبارروبی مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) برگزار شد، اظهار کرد: بی‌بی حکیمه(س) یکی از امامزاده‌های لازم‌التعظیم، بلاشک و بلافصل حضرت موسی‌بن جعفر(ع) بوده که در حاشیه مرحوم آیت‌الله خوئیی با عنوان محدثه به معنای روایت‌کننده حدیث عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در هوا‌فضای سپاه استان‌های فارس و بوشهر افزود: بی‌بی حکیمه(س) از جمله امامزادگان معتبر در کهگیلویه و بویراحمد بوده که مورد توجه مسلمانان کشورهای عربی حوزه خلیج از جمله کویت، بحرین، امارات و عراق فارس و بسیاری از استان‌های ایران اسلامی قرار دارد.

مظاهری تصریح کرد: امامزاده بی‌بی حکیمه(س) به دلیل حمایت از ولایت امام رضا(ع)، همانند مادر ایشان حضرت فاطمه(س) از جایگاه ویژه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد برخوردار است.

وی گفت: بی‌بی حکیمه(س) به دلیل حمایت از ولایت با عبور از مسیر صعب‌العبور حجاز تا مکان فعلی حرم به همراه برادران خود که در این مسیر به شهادت رسیدند، زینب‌وار صبر و استقامت و با لطف و کرامت خداوند در این مکان اقامت کرد.

نماینده ولی فقیه در هوا‌فضای سپاه استان‌های فارس و بوشهر تأکید کرد: بی‌بی حکیمه(س) به جرم حمایت و دفاع از ولایت در این مسیر خطرناک پا گذاشت و این ارزش و آرمان می‌تواند از ایشان الگویی بزرگ برای زنان مسلمان در کشورهای مسلمان بسازد.

مظاهری ادامه داد: فضای جغرافیایی مرقد بی‌بی حکیمه(س) دارای چشم‌اندازی زیبا برای زائران و علاقمندان به این امامزاده است.

وی با بیان این که رسیدگی به زائران این حرم و فراهم آوردن زمینه مناسب برای حضور هر چه بیشتر جوانان در این حرم مطهر ضرورت دارد، عنوان داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در این مکان زیارتی می‌تواند سبب ترویج و تبیین ارزش‌های دینی و مذهبی در میان قشر جوان و نوجوان شود.

مظاهری با اشاره به میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) به تبیین شخصیت حضرت فاطمه (س) و جایگاه و نقش زن در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در هوا‌فضای سپاه استان‌های فارس و بوشهر افزود: استکبار جهانی از اسلام و نام ائمه معصومین (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان یک الگوی مناسب جهان اسلام وحشت دارد.

مظاهری با اشاره به القاب حضرت فاطمه (س) و شخصیت این بانوی بزرگ خاطرنشان کرد: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مغتنمی برای بازخوانی حقیقت زن است.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول