اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)

10 نفر از زنان نمونه شاغل استان مرکزی تجلیل شدند

همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) با حضور استاندار مرکزی از 10 نفر از زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

10 نفر از زنان نمونه شاغل استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک استاندار مرکزی بعد از ظهر امروز در دیدار با بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، حضرت فاطمه زهرا(س) را در تمامی زمینه‌ها اسوه معنویت، تقوی و طهارت برای بانوان دانست و گفت: این بانوی بزرگوار گوهر و گنجینه حیا و نماد عصمت و پاکی است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) واسطه فیض امامت، جلوه پروردگار و حوریه‌ای است که در سیمای انسان آفریده شد.

وی به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ساده زیستی از مهم‌ترین خصلت‌های این بانوی بزرگ اسلام است که زنان ایرانی نیز باید با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در ساده زیستی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی در ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط ایفای نقش کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) زنان مسلمان جایگاه و شان واقعی خود را به دست آوردند و ارزش‌های والای زنان ایرانی به صورت عملی نهادینه شد، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) اسوه بانوان جهان است و زنان باید با تاسی از سیره این بزرگوار که سمبل دفاع از ارزش‌ها، عفت، عفاف و حمایت از ولایت است همواره پیشگام باشند.

شعبانی‌فرد افزود: دین اسلام با نگاه ارزشی به زن و جایگاه وی عزت، حرمت و کرامت بخشیده است و بستر کمال زن را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مکتب اسلامی تحول روحی، فرهنگی و شخصیتی زنان ایرانی در جامعه را تحقق بخشید، اظهار داشت: رفتار و کردار زنان مسلمان ایرانی که برگرفته از شخصیت و منش حضرت فاطمه زهرا(س) می‌باشد به الگویی مناسب برای زنان مسلمان جهان و جنبش بیداری اسلامی تبدیل شده است.

استاندار مرکزی به نقش زنان در طول سی و سه سال انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شرایط مهم و حساس کشور با الهام از ارزش‌های دینی، بصیرت و ولایت‌مداری نقش بی‌بدیلی داشتند و با مجاهدت‌های خود سبب عزت، عظمت و غرور ایران اسلامی شدند.

شعبانی‌فرد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی احیا کننده جایگاه رفیع بانوان در جامعه و فراهم کننده زمینه فعالیت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف بود.

وی بیان کرد: بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های فاطمی از یک بعد به ‌عنوان محور تربیتی، از سوی دیگر به‌ عنوان مدیر فرهنگی خانواده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توانایی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند.

استاندار مرکزی زنان را یکی از ارکان مهم خانواده متعالی و موفق دانست و گفت: خانواده در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شعبانی‌فرد رعایت تقوی الهی را تنها ملاک سنجش و برتری زنان و مردان عنوان کرد و افزود: در قرآن کریم بر خلاف برخی نظریه‌های تحقیری غرب علیه زنان، از زنان پیامبران مانند حضرت آدم(ع) و ابراهیم(ع) و مادران حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) به نیکی یاد شده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: زنان جامعه اسلامی ابتدا در جایگاه مادری و همسری و سپس در جایگاه اجتماعی باید اسوه‌ای بی نظیر برای بانوان جهان باشند.

اشرف جواهری اهمیت دادن به محیط خانه و خانواده را از ویژگی‌های موفقیت زنان جامعه اسلامی دانست و افزود: بانوان ایرانی با شناخت جایگاه خود و رعایت اولویت‌ها و وظایف‌شان و با تربیت فرزندانی شایسته، آگاه و توانمند آینده ایران اسلامی را تضمین می‌کنند.

وی به نقش مهم زنان در همه عرصه‌های کشور اشاره و تاکید کرد: زنان امسال باید پیش‌قراولان فرهنگ سازی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باشند و به ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی بپردازند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: امروز زنان ایرانی در تحکیم بنیان خانواده، تربیت نسل‌های آینده، حضور در صحنه‌های مهم و حساس کشور و حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب نقش مهم و حیاتی ایفا می‌کنند.

جواهری در تشریح برنامه‌های انجام شده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 98 درصد مصوبات این کارگروه اجرا شده و تنها دو درصد مابقی مصوبات نیز در بخش بازارچه بانوان و اشتغال زنان روستایی بود که تا اوایل خرداد ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/87005/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول