اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی 91-92 صورت گرفت

اعزام 12000 دانش‌آموز قزوینی به سرزمین‌های نور

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی گذشته 12 هزار دانش‌آموز قزوینی در قالب اردوهای راهیان‌ نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام 12000 دانش‌آموز قزوینی به سرزمین‌های نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در نشست خبری که امروز در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه اردوهای راهیان‌ نور آثار تربیتی و آموزشی مطلوبی بین دانش‌آموزان دارد، اظهار داشت: برگزاری این اردوها از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه دوم متوسط به دلیل داشتن کتاب آمادگی دفاعی برای یادگیری عملی این درس در قالب اردوهای راهیان‌ نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند، ابراز داشت: هر سال دانش‌آموزان از این اردوها استقبال چشم‌گیر می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین متذکر شد: آموزش و پرورش استان قزوین در سال تحصیلی گذشته 12 هزار دانش‌آموز را با همکاری بسیج و سپاه صاحب‌الامر (عج) این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های قانونی و اسنادی آموزش و پرورش با تدوین و ابلاغ سند تحول بنیادین ایجاد شده است، ابراز داشت: این سند می‌تواند این نهاد آموزشی را در مسیر توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان قرار دهد.

حبیبی با بیان اینکه سند برنامه درسی ملی در اواخر اسفند سال گذشته توسط رئیس‌ جمهور و شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به مدارس کل کشور ابلاغ شده است، اذعان داشت: مسئولان مربوط باید برای هر گونه تغییری در محتوای درسی طبق این سند عمل کنند تا یکپارچگی مناسبی در نظام آموزشی کشور ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه سند برنامه درسی ملی بیانگر نقشه جامع فرآیند یادگیری و یاددهی در محتوای آموزشی آموزش و پرورش است، اظهار داشت: با عمل به این سند می‌توان این فرآیند را در بین دانش‌آموزان به نحو مطلوبی انجام داد.

این مسئول عنوان کرد: سیاست‌های کلی آموزش و پرورش نیز توسط مقام معظم رهبری تدوین و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است و در چند روز گذشته به مدارس کل کشور ابلاغ شد تا این سیاست‌ها در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز داشت: سیاست‌های کلی آموزش و پرورش توسط رهبر فرزانه انقلاب در 13 محور تدوین شده است که این سیاست‌ها می‌تواند از مهم‌ترین گام‌های قانون اساسی برای تحول در نظام آموزش و پرورش باشد.

حبیبی با بیان اینکه سال گذشته دولت با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود، ابراز داشت: آموزش و پرورش استان قزوین با توجه به این مشکلات توانست نیروهای انسانی این نهاد را با تبدیل وضعیت ساماندهی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان داشت: سال تحصیلی گذشته نیروهای آموزش و پرورش استان قزوین که در قالب حق التدریس، آموزشیار نهضت سوادآموزی و قرارداد کار معین در حال فعالیت تدریس بودند با تبدیل وضع به صورت استخدام پیمانی جذب این نهاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 800 نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین با تبدیل وضع به صورت استخدام پیمانی جذب این نهاد شدند، ابراز داشت: اکنون در این استان یک نیروی انسانی در قالب حق‌التدریس و آموزشیار نهضت فعالیت نمی‌کند و همه آنها به نیروی انسانی پایدار در آموزش و پرورش تبدیل شده‌اند که تحقق این امر از جمله موفقیت‌های این نهاد بوده است.

این مسئول با بیان اینکه دوازدهم اردیبهشت به مناسبت سالروز شهادت مطهری (ره) به نام روز معلم نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: این روز را به معلمان فرهیخته قزوینی تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول