اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل خبر داد

عضویت 6 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی اردبیل

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل 6 هزار عضو دارد.

عضویت 6 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرید صالحی ظهر امروز در نشست مشترک رؤسا و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر بین این دو تشکل بخش خصوصی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در راستای ارائه خدمات شایسته، همکاری و ارتباط تنگاتنگ با بخش خصوصی و دولتی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است و در سطح کشور نیز سازمان نظام مهندسی برای ارائه خدمات مطلوب، برقراری ارتباط تنگاتنگ و نشست‌های هم‌اندیشی با تشکل‌های بخش خصوصی را با عزم جدی پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به عضویت بیش از 6 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یادآور شد: دغدغه اصلی ما استفاده مطلوب از این پتانسیل و سرمایه عظیم برای توسعه استان و کشور می‌باشد و انتظار داریم شرایط و بسترهای لازم در استان فراهم شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تعامل و همکاری اتاق اردبیل را با سازمان نظام مهندسی بسیار سازنده توصیف کرد و گفت: راه‌اندازی انجمن و کمیسیون خدمات فنی و مهندسی در اتاق اردبیل می‌تواند زمینه را برای افزایش خدمات در داخل کشور و نیز صدور خدمات به سایر کشورها فراهم کرده و در اشتغال‌زایی اعضای نظام مهندسی نیز مثمرثمر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون‌های اتاق اردبیل گفت: اعضای کمیسیون‌های اتاق اردبیل متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی، پژوهشگران و افراد متخصص می‌باشد و امیدواریم با همکاری سازمان نظام مهندسی در تشکیل کمیسیون فنی و مهندسی نیز از افراد با تجربه و متخصص در این بخش بهره‌مند شویم.

بهروز پورسلیمان با بیان اینکه اتاق اردبیل از آمادگی لازم برای تشکیل کمیسیون فنی و مهندسی برخوردار است، افزود: انتظار می‌رود جلسات هم‌اندیشی بین تشکل‌های بخش خصوصی در راستای انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها و ارائه خدمات تداوم یابد.

دبیر اجرایی اتاق اردبیل نیز اهمیت قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را یادآور شد و تصریح کرد: طبق قانون بهبود مستمر کسب و کار وظیفه اتاق ایجاد و یا همکاری با تشکل‌های بخش خصوصی است و اتاق اردبیل همواره در این خصوص پیشقدم بوده است.

حسین وثوقی‌ایرانی بیان داشت: قرار است ارجاع تنظیم نظام رتبه‌بندی شرکت‌‌های پیمانکاری به اتاق‌ها محول شود که اگر این موضوع محقق شود به هم‌گرایی و تعامل بیشتر تشکل‌های بخش خصوصی کمک شایانی خواهد کرد.

عضو کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران اظهار داشت: اردبیل از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه خدمات فنی و مهندسی برخوردار  است و انتظار می‌رود تشکیل کمیسیون و نیز راه‌اندازی انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی به پویایی بیشتر این بخش کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست میرزا رحیمی نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی نیز با تاکید بر تبادل تجربه و ارتباط موثر بین تشکل‌های بخش خصوصی در استان خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی‌های تشکل‌های بخش خصوصی مورد غفلت قرار گرفته است که اگر شرایط فراهم شود نقش تشکل‌ها در پیشبرد اهداف توسعه استان موثرتر خواهد شد.

غریبی نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی استان نیز مشکل بیکاری را یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان نظام مهندسی توصیف کرد و گفت: با انسجام و برنامه‌ریزی بین اتاق اردبیل و نظام مهندسی می‌توان شرایط را برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها فراهم کرد که در صورت تحقق این موضوع بخش بزرگی از مشکل بیکاری جامعه مهندسی استان نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام/62003/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول