اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گاز شادگان:

گازکشی ساختمان‌ها بر اساس مقررات نظام مهندسی انجام شود

رئیس اداره گاز شادگان گفت: گازکشی ساختمان‌های عمومی و خاص بر اساس مقررات نظام مهندسی انجام شود.

گازکشی ساختمان‌ها بر اساس مقررات نظام مهندسی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، سیدمجاهد مشعشعی در بازدید از سایت مسکن مهر این شهرستان اظهار کرد: یکی از مواردی که در ساختمان‌های عمومی و خاص باید رعایت شود لزوم به‌کارگیری حداکثر ایمنی کاربران ساختمان‌ها در مقابل خطرات ناشی از گاز طبیعی و سیستم لوله‌کشی گاز ساختمان به‌ویژه در زمینه نصب دودکش در برابر آسیب‌های احتمالی است.

وی افزود: پیشگیری از گاززدگی در اثر سوختن ناقص وسایل گازسوز و یا نفوذ گازهای سمی حاصل از احتراق از طریق محل شکستگی دودکش‌های سیمانی، درزها و منافذ دودکش‌های فلزی به داخل فضاهای مورد استفاده به‌ویژه در حالت خوب، همچنین طراحی و یا نصب سیستم لوله‌کشی گاز وسایل گازسوز و دودکش‌ها به گونه‌ای که در هنگام بروز وقایع غیرمترقبه و یا در زمان هجوم افراد برای فرار از محل، مصون از برخورد یا صدمه باشند، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره گاز شادگان خاطرنشان کرد: نصب وسایل گازسوز گرمایشی (انواع بخاری، آب‌گرمکن و پکیج) در فضای داخل ساختمان‌های عمومی و خاص ممنوع است مگر آنکه هوای مورد نیاز احتراق آن‌ها از فضای خارج از ساختمان تامین شود.

وی همچنین در خصوص نصب تجهیزات ایمنی عنوان کرد: نصب شیر خودکار قطع گاز حساس در مقابل زلزله و شیر قطع جریان گاز اضافی در ابتدای لوله‌کشی گاز ساختمان‌های خاص، همچنین نصب دستگاه اعلام خطر نشت گاز در موتورخانه‌های ساختمان‌های عمومی و خاص الزامی است.

مشعشعی در ادامه در خصوص انتخاب مسیر نامناسب دودکش‌ وسایل گازسوز خاطرنشان کرد: در انتخاب مسیر عبوری دودکش‌ها باید احتمال نفوذ گازهای سمی حاصل از احتراق به فضای مجاور دیوارهای محل عبور دودکش‌ها، مورد توجه قرار گیرد و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از این خطر در هنگام طراحی دودکش‌ها به عمل آید.

وی یادآور شد: در صورت استفاده از دودکش مشترک، لازم است طراحی دودکش‌های مشترک، اجرا و آزمایش‌های نهایی آن‌ها همچنین همه موارد با اینگونه دودکش‌ها توسط افراد ماهر و بر اساس اصول مهندسی مقررات نظام مهندسی انجام و کنترل شود.

رئیس اداره گاز شادگان در پایان گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سازمان نظام مهندسی و یا اداره گاز شهروندان می‌توانند با شماره تلفن 194 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول