اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت همدان:

استرس روزانه فشار خون را تشدید می‌کند

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: استرس روزانه موجب ابتلا به فشار خون می‌شود و یا عامل تشدید آن است.

استرس روزانه فشار خون را تشدید می‌کند

محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه «فشار خون را جدی بگیریم» اظهار کرد: فشار خون یکی از بیماری‌های زیر مجموعه قلبی و عروقی است که سالانه بیشترین علل مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

وی تصریح کرد: فشار خون را باید از الگوی تغذیه‌ای تغییر داد به طوری که بچه‌ها را باید از کودکی با تعذیه سالم آشنا کرد هر چند که این امر گاهی فرزندان را در مقابل والدین قرار می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه تشویق به استفاده از مواد غذایی سالم بسیار تأثیرگذار است، یادآور شد: اگر کودکان و نوجوانان یاد بگیرند که از مواد غذایی سالم استفاده کنند، به نوعی از ابتلا به بیماری فشار خون از سنین پائین پیشگیری کرده‌اند.

وی تحرک و فعالیت بدنی را از دیگر عوامل مهم پیشگیری فشار خون دانست و افزود: اگر یاد بگیریم که همواره تحرک بدنی لازم را داشته باشیم، می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم، در همین راستا ورزش همگانی و فعالیت بدنی عزمی همگانی را می‌طلبد.

مجذوبی دخانیات را از دیگر عوامل مبتلا و تشدید فشار خون دانست و بیان داشت: بر اساس یک مطالعه‌، سن شروع گرایش به دخانیات در همدان از 14 و 15 سالگی است که همین سن کم موجب فراهم شدن زمینه مبتلا به فشار خون می‌شود.

وی در پایان مصرف الکل را نیز عامل ابتلا و تشدید فشار خون دانست و اضافه کرد: استرس‌های روزانه نیز فشار خون را تشدید می کند به طوری که کبد چرب و بیماری قلبی و عروقی از عواملی است که باید روی آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/89003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول