اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلاحیان در جمع دانشجویان ملایر:

یارانه تولید داخل را کاهش و واردات چینی را افزایش داد

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یارانه‌ها زمانی مفید است که به تولیدات داخلی کمک کند، گفت: همزمان با پرداخت یارانه‌ها تولیدات داخلی افت پیدا کرد و واردات چینی در کشور زیاد شد.

یارانه تولید داخل را کاهش و واردات چینی را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام علی فلاحیان در جمع دانشجویان دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی در پست و مقام‌های دولتی از جمله وزارت اطلاعات خدمت داشته، اظهار داشت: من برای آینده کشور 11 برنامه مهم را در اولویت کاری خود دارم.

وی مبارزه با گرانی، ثبات قیمت‌ها، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورها، استفاده از فناوری‌های روز دنیا، ایجاد دولت الکترونیک، برنامه‌ریزی برای اوقات فراقت مانند فراغت برای رشد فرهنگ اسلامی، سرمایه‌گذاری جذب توریست، فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج جوانان، سرمایه گذاری برای استحکام بنیان خانواده به ویژه خانواده‌های بی‌سرپرست را از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های من برای رشد فرهنگی کشور تدوین یادگیری قرآن و احکام به روش آسان است تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در کشور اسلامی ترویج دهیم و این مهم باید از جوانان کشور شروع شود.

وی با اشاره به اینکه کنار نخواهد کشید و تا آخر خواهد ماند گفت: طبق قانون اساسی کشور هر کسی به عنوان رئیس جمهور در هر دوره‌ای انتخاب می‌شود باید لیست اموال و دارایی‌های خود را اعلام کند.

فلاحیان اضافه کرد: این امر برای این است که بعد از دوران ریاست جمهوری مردم بدانند شخص از اموال دولتی که در اختیار داشته در منافع شخصی خود استفاده کرده یا خیر؟

وی با اشاره به امر مهم ساده‌زیستی و مردمی بودن گفت: ساده‌زیستی موضوع مهمی است که پیامبر اکرم و ائمه اطهار نیز بر آن تأکیدات فراوان داشته که باید یکی از خصوصات اصلی رئیس جمهور باشد.

کاندیدای احتمالی رئیس جمهوری  بیان داشت: افرادی که به تجمل‌گرایی گرایش داشته و طعم فقر را نچشیده‌اند نمی‌توانند خدمتگذاران خوبی برای مردم باشند چرا که حب دنیا و تجمل‌گرایی نمی‌گذارد انسان در اهدافش موفق باشد.

وی ابراز داشت: طبق فرموده ائمه(ع)، مردم از حاکم راستگویی در سخن، عمل به وعده‌ها و قضاوت همراه عدالت را می‌خواهند که باید در یک فرد اصلح باشد.

فلاحیان با اشاره به دادن یارانه‌ها به مردم گفت: یارانه‌ها زمانی مفید است که به تولیدات داخلی کمک کند و در پیشرفت اقتصادی کشور مفید باشد.همزمان با یارانه‌ها تولیدات داخلی افت پیدا کرد و واردات چینی در کشور زیاد شد و باعث شد که صنایع ما رشد نکند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در مورد رابطه با آمریکا ابراز داشت: به فرموده امام(ره) ما هیچ رابطه و مذاکره‌ای با آمریکا نداریم و در واقع رابطه ملت ایران با آمریکا رابطه گرگ و میش است و مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود در رابطه با امریکا بر این نکته تاکید داشتند تا زمانی که آنها بخواهند از زور استفاده کنند ما هیچ رابطه و مذاکره‌ای با آنها نخواهیم داشت.

وی در ادامه ولایت فقیه را پایه و اساس جمهوری اسلامی خواند و گفت: حرف اول و آخر را در این کشور ولایت می‌زند و آنچه در قانون ما مهم است ولایت است و کسی که جز این مسیر برود منحرف شده است.

فلاحیان ابراز داشت: کسانی که فتنه را به پا کردند و کسانی که به آن دامن زدند و بر ضد ولایت و انقلاب به مردم و کشور آسیب رسانند باید محاکمه می‌شدند و تا زمانی که که بر عقاید خود هستند باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: ما در زمان دولت آقای هاشمی برای جلوگیری از وابستگی به نفت پیشنهاد ساخت 15 پالایشگاه در کشور را دادیم که البته مورد تصویب هم قرار گرفت اما اجرایی نشد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: ما باید نفت خام را به فرآورده‌های دیگر تبدیل کنیم و آن فرآورده‌ها را صادر کرده و به خودکفایی برسیم.

وی در ادامه در خصوص پرونده 3 هزار میلیاردی و  محاکمه افراد این پرونده بیان کرد: البته که این افراد محاکمه شده و یا در حال محاکمه هستند و فعلاً به خاطر برخی تحقیقات جدید پرونده همچنان در حال بررسی است و مردم مطمئن باشند نتایج تحقیقات اعلام می‌شود.

فلاحیان با اشاره به پیش‌بینی‌های امام(ره) در خصوص آینده ملت‌ها بیان داشت: امام در سخنان خود در گفته بودند که درآینده ابرقدرت‌ها فلج می‌شوند و موج بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان را فرا می‌گیرد و امروز این تحقق یافته است.

وی افزود: آنچه آمریکا از آن می‌ترسد و خود نیز باخت خود را اعلام کرده بیداری ملت‌ها در کشورهای مختلف دنیا است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پایان اضافه کرد: من با مناظره موافق هستم اما مناظره نباید باعث بداخلاقی‌ها در کشور شود و به زندگی شخصی افراد راه پیدا کند چرا که باعث می‌شود تا مردم ذهنیت بدی نسبت به افراد پیدا کنند.

انتهای پیام/89013/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول