اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ استاندار ایلام:

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کاهش ناهنجاری‌ها نقش موثری داشت

استاندار ایلام گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کاهش ناهنجاری‌های جامعه نقش موثری داشت.

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کاهش ناهنجاری‌ها نقش موثری داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات موثق از سوی دستگاه‌های ذیربط آمار خودکشی در ایلام کاهش یافته است.

وی افزود: آمار خودکشی‌ها در استان ایلام نشان می‌دهد که سال به سال در مقایسه با سنوات قبل آمارها در حال کاهش است.

وی ادامه داد: این کاهش آمارها به نحوی است که آمار سال 91 نسبت به سال 90 و آمار سال 90 نسبت به سال 89 به طور میانگین تا حدود 20 درصد کاسته شده است.

این مسئول اضافه کرد: کارشناسان امر دلایل این کاهش خودکشی‌ها را به طور مستند در سه بخش مطرح کرده که یکی از این دلایل کاهش خودکشی‌ها پرداخت یارانه نقدی به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار کم‌درآمد و فقیر جامعه بوده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: در واقع می‌توان ادعا کرد که کاهش آمار خودکشی‌ها در استان ایلام ارتباط معناداری با آغاز پرداخت یارانه‌های نقدی به خانوارها دارد.

استاندار ایلام گفت: پرداخت یارانه‌ها و در واقع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها سبب شده که امید به زندگی در مناطق فقیرنشین و روستایی افزایش یافته و امکان و قدرت خرید مردم در نقاط روستایی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کارشناسان یکی از دلایل عمده خودکشی در استان ایلام را ناامید شدن به زندگی دانسته که با هدفمندی یارانه‌ها این موضوع در استان ایلام از کاهش معناداری برخوردار شده است.

* اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس در ایلام تائید صلاحیت شدند

استاندار ایلام گفت: اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله اول و هیئت‌ اجرایی ایلام تائید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی صلاحیت یک روند است که از هیئت اجرایی شروع شده تا به هیئت نظارت استان و در نهایت به شورای نگهبان ختم می‌شود، باید منتظر ماند تا نظر شورای نگهبان دریافت شود.

* امکانات سخت‌افزاری اصحاب رسانه در ایلام کم است

استاندار ایلام گفت: امکانات سخت‌افزاری اصحاب رسانه و مطبوعات در ایلام کمتر از دیگر استان‌های برخوردار است.

وی ادامه داد: من برای توسعه و ارتقای فعالیت رسانه‌های استان نظر، نقد، پیشنهاد و ... دارم و آنچه که از دست استاندار بر می‌آید را باید به من پیشنهاد کنید، استاندار چارچوب اختیارات و قانون و امکانات مشخصی دارد.

این مسئول اضافه کرد: من به عنوان استاندار ایلام علاقه‌مندم در استان ایلام مطبوعات و رسانه‌ها قوی و خودکفا و دارای نیروی انسانی خوب باشند.

عباس‌زاده تصریح کرد: انتشار منظم، نقد منصفانه، تائید منصفانه و ... از دیگر آرزوهای بنده برای اصحاب رسانه و مطبوعات است و در واقع این شرایط نعمت بزرگی است و برای داشتن این چنین نعمتی شکرگذار خداوند خواهم بود.

استاندار ایلام گفت: به نظرم رسانه‌های استان ایلام با شرایط رسانه‌های مطلوب از هر نظر تفاوت دارند، با وجود ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در رسانه‌ها، آسیب‌هایی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: البته نیروی انسانی موجود در عرصه رسانه استان ایلام خوب هستند، از نظر کمیت نیروی انسانی به اندازه کافی داریم و این از محاسن کار است.

این مسئول اضافه کرد: برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ها و رفع مشکلات آنها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مذاکراتی شده‌ام.

انتهای پیام/2246/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول