اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تهران:

اشکالات شهرداری‌ها به دلیل مشکلات اداری و اجرایی است

شهردار تهران گفت: اشکالات شهرداری‌ها به دلیل مشکلات اداری و نظام اجرایی کشور است.

اشکالات شهرداری‌ها به دلیل مشکلات اداری و اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در همایش اقتصاد شهری و توسعه پایدار در اهواز اظهار کرد: شهرداری‌ها در نظام اداری و ساختاری باید به گونه‌ای باشند که برای موضوعات مختلف شهری مالیات محلی وضع کنند.

وی افزود: این در حالی است که در کشور ما این مسئله وجود ندارد و حق وضع مالیات به شهرداری داده نشده است.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از مصادیق بارز در این زمینه نرخ کرایه است که افزایش آن توسط شهرداری‌ها منوط به موافقت فرمانداری است.

قالیباف تصریح کرد: این مشکلات در سطح شهرداری‌ها و دولت، به دلیل وجود اشکالات اساسی در ساختار اداری و نظام اجرایی کشور است.

*وجود شکاف عمیق بین محیط دانشگاهی و اجرایی کشور

وی اضافه کرد: مهمترین مسئله‌ای که در موضوع اجرایی وجود دارد، شکاف عمیقی است که بین محیط دانشگاهی و محیط اجرایی کشور است.

شهردار تهران خاطرنشان ‌کرد: در این مسئله مدیران اجرایی نیز مقصر به شمار می‌روند چرا که هرگاه ارتباط مناسبی بین نظام اجرایی و دانشگاهی ایجاد شود نتیجه مناسبی نیز حاصل می‌شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه ما با دیگر کشورها تفاوت‌هایی در حوزه‌های اجرایی و اداری داریم گفت: حتی اگر براساس آن‌چه در همه دنیای عمل می‌شود عمل کنیم، نمی‌توانیم  روش‌های اجرایی آن‌ها را انجام دهیم و باید با بومی‌سازی این روش‌ها، بسیاری از موضوعات شکل و محتوای دیگری به خود بگیرند.

شهردار تهران اضافه کرد: برای حفظ استقلال کشور باید به تولید توجه ویژه شود و مدیریت مناسب جامعه نیازمند تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت برای رشد است.

* وجود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور

قالیباف ادامه داد: امروز در کشور ما حدود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در حال چرخش است که 34 درصد آن در شهر تهران است.

وی گفت: با وجود این حجم عظیم نقدینگی در حال چرخش شهرداری بهره‌ای از آن نبرده است و علاوه بر آن بخش عمده‌ای از جمعیت از این رفت‌ و برگشت‌های نقدینگی بی‌بهره‌اند و تنها، آلودگی هوای تهران نصیب آن‌ها شده است.

*در یک نظام معیوب اداری و اجرایی در حرکتیم

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: براساس نظر اکثر اساتید و صاحب‌نظران ما هم‌اکنون در یک نظام اداری و اجرایی معیوب درحال حرکت هستیم و این واقعیت وجود دارد.

وی افزود: هنوز هم برخی از موضوعات به صورت توافقی و با ریش‌سفیدی حل می‌شود که این مطلوب نیست و باید قوانین بسیار دقیق‌تری در این باب وجود داشته باشد.

انتهای پیام/72008/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول