اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

دایره عملکرد شوراها به حوزه شهرداری‌ها محدود شده است

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: با وجود قوانین مصوب در رابطه با شرح وظایف شوراها در عرصه‌های مختلف، عملاً دایره عملکرد شوراها به حوزه شهرداری‌ها محدود شده و شوراها از انجام بخش قابل توجهی از وظایف خود بازمانده‌اند.

دایره عملکرد شوراها به حوزه شهرداری‌ها محدود شده است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان پی‌ریزی هرم تصمیم‌گیری قانون اساسی ایران را در پایه مردمسالاری دینی دانست و افزود: از قاعده هرم تصمیم‌گیری در روستاها تا عالی‌ترین قله تصمیم‌گیری در کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند که این مهم از افتخارات ایران اسلامی است.

*عالی‌ترین شکل مردمسالاری دینی در ایران است

وی با بیان اینکه جامع‌ترین و عالی‌ترین شکل مردمسالاری در جهان در نظام ایران اسلامی متبلور شده است، گفت: با این حال اتهام نبود دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران، اوج کینه و دشمنی قدرت‌های دیکتاتور جهان است که هر از چندگاهی توسط رسانه‌های صهیونیستی و استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران سازماندهی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهر نقش تدوین و نظارت بر اجرای مقررات در حوزه مدیریت شهری را ایفا می‌کنند همان گونه که مجلس شورای اسلامی نقش تصویب و نظارت بر اجرای قوانین را در کل کشور بر عهده دارد.

وی ابراز داشت: با وجود قوانین مصوب در رابطه با شرح وظایف شوراها در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، عملاً دایره عملکرد شوراها به حوزه شهرداری‌ها محدود شده و شوراهای اسلامی شهر عملاً از انجام بخش قابل توجهی از وظایف خود بازمانده‌اند.

کارخانه‌ای افزود: از سوی دیگر با وجودی که شوراهای اسلامی شهر باید به عنوان نمایندگان مردم در حوزه‌های امور شهری نقش پل ارتباطی بین مردم و شهرداری‌ها را ایفا کنند متأسفانه اعضای شوراهای اسلامی شهر کمتر مورد مراجعه مستقیم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مردم بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات درون‌شهری خود را به طور غیر مستقیم از طریق نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار می‌دهند که این موارد بخش قابل توجهی از وقت نمایندگان را به خود مشغول می‌سازد.

*اعضای شورای شهر و روستا باید مردمی باشند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تشکیل شورای چهارم در آینده‌ای نزدیک ابراز داشت: انتظار می‌رود که اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از شوراهای گذشته در برابر مردم پاسخگو باشند.

به گفته وی اعضای شورای شهر و روستا باید همواره خود را مخاطب مشکلات مردم در تمام مسائل شهری و روستایی بدانند.

کارخانه‌ای افزود: شهر خوب شهری است که در عین زیبایی و پاکیزگی خدمت عمومی رفاهی مورد نیاز مردم در آن فراهم شده باشد.

وی تأکید کرد: زیباسازی و مهندسی توسعه شهر با حفظ هویت شهری از ویژگی‌های برجسته یک مجموعه مدیریت موفق شهری است.

*لزوم رفع اشکالات قانون مصوب شوراها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است مردم با انتخاب افرادی متدین، ولایتمدار، کاردان، امین و مردمی اشخاصی را به عنوان نمایندگان خود در شوراها برگزینند که رفع مشکلات مردم دغدغه اصلی آنها باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش قانون مصوب شوراها را دارای اشکالاتی دانست و ابراز داشت: باید در خصوص رفع آنها از طریق شورای عالی استان‌ها اقدام لازم به عمل آید.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول