اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه سیاسی در دیار خاوران

محمدی: کمیته صلح و سازش در ایام تبلیغات انتخاباتی تشکیل شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از ایجاد مشکلات ناشی از فضای احساسی و بداخلاقی انتخاباتی پیشنهاد می‌شود کمیته صلح و سازش در ایام تبلیغات انتخاباتی تشکیل شود.

محمدی: کمیته صلح و سازش در ایام تبلیغات انتخاباتی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی سه‌شنبه در دومین نشست  ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی که در دادگستری کل خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداهای یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری 17 اردیبهشت‌ماه کلید می‌خورد.

وی با اشاره به کاندیداهای احتمالی که در این انتخابات شرکت می‌کنند، یادآور شد: یکی از پیشنهادات مهم و ضروری که در این جلسات باید مد نظر قرار گرفته شود، اصلاح قانون انتخابات است که باید به صورت شفاف مورد بررسی قرار گیرد.

ضعف قانون در تبلیغات کاندیداها مشهود است

رئیس هیئت نظارت بر یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی در ارتباط با نحوه و زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا اذعان داشت:  متاسفانه در بخش تبلیغات ضعف قانون زیاد مشاهده می‌شود و اصلاح قانون باید به نحو صحیحی اجرا شود.

محمدی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در آینده نمایندگان مجلس تبلیغات زودرس داشته یا زمان تبلیغات آنها بیشتر شده تا در زمینه تبلیغات خلاف کمتر مشاهده شود.

وی گفت: اینکه کسی قبل از زمان تبلیغات گروهی از مردم را جمع کرده و به تبلیغات بپردازد اشتباه و خلاف محض است و قانون تبلیغات باید شفاف شده و اگر کسی قبل از موعد به تبلیغات بپردازد باید جرمی برای آنها انتخاب و به آنها تذکر داده شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی تصریح کرد: فضا و شرایط ایام تبلیغات انتخاباتی حساس و پیچیده است و لازم است در این ایام مدیریت حساب شده‌ای بر این فضا حاکم باشد.

محمدی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود شورایی با عنوان صلح و سازش از هم‌اکنون فعال شده تا با رصد اتفاقات و حال و هوای انتخابات هرگونه ایجاد اختلاف و تنش در بین طرفداران کاندیداها را شناسایی و نسبت به رفع آن تلاش کنند.

وی احتمال بروز چنین مشکلاتی را در روستاها و مناطق غیر شهری بیشتر دانست و تاکید کرد: ستاد نظارت باید چتر نظارتی خود را پهن‌تر و وسیع‌تر در نظر بگیرد و حساسیت برگزاری انتخابات به ویژه در انتخابات شوراها در تمام مناطق به صورت یکسان در نظر گرفته شود.

تاکنون هیچگونه تخلفی در تبلیغات کاندیداها در خراسان جنوبی مشاهده نشده است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان تخلفات مشاهده شده در سطح استان در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اذعان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از تخلفات و تبلیغات زودرس و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات شخصی مشاهده نشده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

محمدی ادامه داد: برخورد با موارد احتمالی تخلف در هر زمینه‌ای جدی و سریع خواهد بود و سعی می‌شود این برخوردها در سطح پایین دستی حل شده و به مسیر طولانی و حقوقی و کیفری کشیده نشود.

انتهای پیام/69017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول