اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

40 تن مواد غذایی فاسد معدوم می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: 40 تن مواد غذایی فاسد همزمان با هفته سلامت در اردبیل معدوم‌سازی می‌شود.

40 تن مواد غذایی فاسد معدوم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری مرکز بهداشت شهرستان اردبیل این 40 تن مواد غذایی فاسد که در ماه‌های گذشته از مراکز عرضه مواد غذایی جمع‌آوری شده در این هفته معدوم‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری و شعار هفته سلامت امسال به نام «فشار خون را جدی بگیریم» گفت: یکی از معضلات اساسی که سبب ایجاد سایر بیماری‌ها در افراد می‌شود فشار خون بالاست.

فرماندار اردبیل یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع امسال به این مسئله پرداخته شده و باید با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین مردم فشار خون را جدی بگیریم و نسبت به عوارض و عواقب آن مطلع باشیم.

دبیر از خدمات‌رسانی بهداشتی و تست فشار خون رایگان در طول هفته سلامت در بین اقشار مختلف مردم خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهداشتی و تست فشار خون رایگان همزمان با هفته سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان انجام می‌شود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل همچنین از ارائه مشاوره‌های رایگان پزشکی و درمانی در مناطق محروم روستایی همزمان با هفته سلامت و از 18 تا 24 فروردین ماه خبر داد.

دبیر افزود: متاسفانه 50 درصد افرادی که فشار خون دارند از بیماری خود آگاه نیستند که این خود درمان این بیماری را با مشکل مواجه کرده است.

وی با یادآوری اینکه از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود، ادامه داد: این بیماری سبب ایجاد بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های قلبی – عروقی و سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.

فرماندار اردبیل با تاکید بر مشارکت عمومی و برنامه‌های مردم محور حمایت مدیران و دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت را ضروری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر در پایان سخنان خود عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری سمینارهای آموزشی،‌ سخنرانی‌های رادیویی، ایجاد کلبه سلامت با نصب چادر در مراکز پرتردد و پیاده‌روها توسط مرکز بهداشت شهرستان با هدف آموزش و آگاهی‌دهی به مردم در خصوص فشار خون، تغذیه سالم و امنیت غذایی در ایام هفته سلامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62007/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول