اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

خلیج فارس به عنوان حیثیت ملی پاسداری شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: باید به عنوان حیثیت ملی از خلیج فارس این سند بزرگ و هویت ملی پاسداری و صیانت کرد.

خلیج فارس به عنوان حیثیت ملی پاسداری شود

حجت‌الاسلام علی معبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه 10 اردیبهشت‌ماه سالگرد خروج اشغالگران پرتغالی از تنگه هرمز و خلیج فارس است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به همین مناسبت سلطه‌گران به دنبال تغییر نام خلیج فارس بودند تا انحرافی در تاریخ طولانی خلیج فارس ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران می‌دانند سابقه نام خلیج فارس حداقل 320 سال قبل از تاریخ میلادی است، تصریح کرد: براساس اسناد و مدارک موجود نام این خلیج از ابتدا با عنوان خلیج فارس مطرح شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه دشمنان برای ایجاد انحراف در اذهان عمومی با واقعیت‌های تاریخ مقابله می‌کنند، افزود: دشمنان نام‌های جعلی را مطرح می‌کنند که باید در راستای مقابله با این اقدامات مذبوحانه و شیطنت‌انگیز اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: روز 10 اردیبهشت‌ماه به نام خلیج فارس نامگذاری شده است تا هر ساله به این مناسبت زمینه‌ای فراهم شود تا مردم ایران و نسل جدید هر چه بیشتر با عقبه تاریخ ایران آشنا شوند.

معبودی با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهد بیگانگان با بعضی از ابزارهای شیطانی خود تاریخ را دستکاری کنند، ادامه داد: امروزه خلیج فارس علاوه بر اهمیت اقتصادی و ذخایر عظیم نفت، مواد غذایی و کشتیرانی به عنوان یک مسئله حیثیتی برای ایران محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: باید همیشه روز ملی خلیج فارس را بزرگ داشته و به عنوان یک حیثیت ملی از این سند بزرگ و هویت ملی پاسداری و صیانت کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان درباره بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که تاریخ زیادی ندارند، گفت: این کشورها سابقه‌‌ای بیشتر از چند دهه ندارند و در حدی نیستند که بخواهند اقدامی علیه کشور ایران انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که این مسائل را مطرح می‌کنند دچار آلزایمر تاریخی هستند یا به عنوان ابزار دست دشمنان ملت‌ها این مسائل را مطرح می‌کنند.

معبودی تصریح کرد: همه تاریخ‌دانان، جغرافی‌دانان و کسانی که دانشی دارند می‌دانند که طرح قرار دادن اسامی دیگر برای خلیج فارس یک نکته خنده‌آور است.

انتهای پیام/2308/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول