اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

حضور در سنگر تولید کمتر از مجاهدت دوران دفاع مقدس نیست

استاندار اردبیل گفت: حضور در سنگر تولید در سال حماسه اقتصادی کمتر از حضور در میدان جنگ و دفاع هشت ساله نیست.

حضور در سنگر تولید کمتر از مجاهدت دوران دفاع مقدس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در آستانه روز کارگر در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کارآفرینان در اردبیل اظهار داشت: این قشر در سنگر خلق حماسه اقتصادی نقش پیشتاز را ایفا می‌کنند و حضور حماسی آنها می‌تواند مشکلات کشور را مرتفع کند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جامعه کارگری در چرخه اقتصادی استان، حضور معنوی و پرافتخار کارگران در واحدهای تولیدی را مایه عزت و سربلندی نظام دانست.

نیکزاد تصریح کرد: مقام کارگر در مفاهیم دینی و اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و تکریم و ارج نهادن به آن وظیفه همه ماست.

این مسئول با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کرد: جامعه تولیدگران استان اردبیل در این سال با همتی مضاعف علاوه بر حضور حماسی در انتخابات پیش‌رو، در جبهه اقتصادی نیز به کار و تولید می‌پردازند.

وی، نیروی انسانی را در بدنه نظام اصلی‌ترین سرمایه عنوان کرد و افزود: برای صیانت از این سرمایه انسانی باید به سلامت این قشر زحمتکش نیز توجه ویژه داشت، چراکه عدم توجه به سلامت کارگران موجب کم رونق شدن کار و تولید می‌شود.

رئیس کارگروه اشتغال استان اردبیل با اشاره به توفیقات کشور در طول انقلاب اسلامی چه در ایام قبل از جنگ و چه در بعد از دوران جنگ، سازندگی و تلاش مضاعف دلسوزان نظام را یادآور شد و اضافه کرد: الگوی موفقی که امروز مورد توجه بسیاری از کشورهای اسلامی و صاحب دولت‌های آزادی‌خواهانه شده است اغلب برگرفته از مؤلفه‌هایی ارزشی و اسلامی است که در آن تکریم و بزرگداشت کارگر و اهمیت دادن به مجاهدت و کار او مورد توجه بوده است.

وی بیان کرد: در بسیاری از جلسات و بازدیدهای خود با درک شرایط کارگران و شنیدن درددل آنها سعی کردیم گره‌ها و مشکلات فراروی این حوزه را باز کنیم، چراکه معتقدیم مجاهدت در سنگر عمران و آبادانی کشور و تولید بیشتر، کمتر از مجاهدت در مقابله با دشمن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید و اقتصاد کشور را به حرکت درمی‌آورند، یادآور شد: ما باید با تمام توان و کوشش در جهت خدمت و پیشرفت کشور عزیزمان گام‌های مؤثرتری برداریم تا در تمامی حوزه‌های اقتصادی بی‌نیاز از دیگر کشورها باشیم.

نیکزاد گفت: کارگران نقش مهمی در تحقق حماسه اقتصادی دارند، به طوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و عرصه‌های مختلف تاکنون نقش‌آفرینی‌های زیادی داشته‌اند.

وی، تولید را شالوده اقتصادی پویا دانست و افزود: دست یافتن به اقتصاد پویا آرزوی هر کشوری است و برای این که ما بتوانیم به این مهم دست یابیم باید مشکلات تولید را مرتفع کرده و با استفاده از خلاقیت، توانایی و تولیدات داخلی خود اثر مثبتی در پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشیم.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به ثمرات هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از اثرات مثبت این کار رونق تولید، عمران و آبادانی روستاها و افزایش امید به کسب درآمد بیشتر در مناطق محروم بود که اگر به صورت کامل اجرایی شود آثار عدالتی آن بیشتر ظهور و بروز پیدا می‌کند.

در ادامه این دیدار، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و فرمانده بسیج کارگری استان اردبیل هر یک به طور جداگانه‌ای به بیان اقدامات و برنامه‌های هفته کارگری از جمله تجدید میثاق جامعه کار و تولید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، غبارروبی مزار شهدا، دیدار جامعه کارگری و کارفرمایی با مسئولان استان، تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه، ارائه آموزش و رسیدگی به مسایل و مشکلات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف پرداختند.

انتهای پیام/62004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول