اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

هدایت فرصت‌های دانشگاهی به سوی تولید ضروری است

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قزوین گفت: هدایت فرصت‌های دانشگاهی به سمت و سوی تولید ضروری است.

هدایت فرصت‌های دانشگاهی به سوی تولید ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین عباسعلی درافشانی امروز در همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم و مهندسی اظهار داشت: کاربرد علوم و مهندسی همواره در جامعه امری ضروری و مورد تأکید است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قزوین با بیان اینکه امروز در کشور شاهد جهش عظیم علمی و تحقیقاتی هستیم، ابراز داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه، دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه و ارتباط تحقیق و پژوهش با نیازهای جامعه از فواید توسعه علمی در کشور است.

درافشانی تقاضامحور بودن پژوهش و نتیجه محور بودن فعالیت‌های پژوهشی را امری تکراری برشمرد و تصریح کرد: پژوهشگران در انجام تحقیقات و پژوهش‌های خویش لازم است تا به دو سئوال مهم پاسخ داده و آن را بررسی کنند.

وی ادامه داد: شخص پژوهشگر باید بداند که تحقیقات کدام نیاز جامعه را برطرف کرده و نکته دوم اینکه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی چه میزان به ایجاد ثروت در کشور منجر می‌شود.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قزوین به سند چشم‌انداز 20 ساله در کشور اشاره کرد و افزود: سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، یک نوع سندی است که بر اساس کشور ایران برای اداره جهان و جوامع مختلف دارای ایده شده و اثرگذار واقع می‌شود.

درفشانی ادامه داد: تمام مسئولان و ارکان نظام اسلامی متعهد به اجرای سند چشم‌انداز کشور بوده و در این راستا باید مؤثر واقع شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های علمی امروز شاهد پیشرفت‌های علمی بسیار خوبی بوده و هستیم.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قزوین عنوان کرد: این مهم نشان‌دهنده این است که در این حوزه تا پیش از پایان مهلت تعیین شده به موفقیت‌های بی‌شماری نائل شده‌ و دست پیدا کرده‌ایم.

درافشانی ادامه داد: هدف‌گذاری فعالیت‌های پژوهشی و توجه به نتایج تحقیقات، توجه به رفع نیازهای جامعه و خلق ثروت از نکات کلیدی و محوری فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها است که باید مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با برخورداری از ظرفیت‌ها و امکانات متعددی توانسته است در بیشتر زمینه‌های علمی، صنعتی، کشاورزی و منابع معدنی مقام‌های نخست تا سوم را در کشور از آن خود کرده و مؤثر واقع شود.

معاون استاندار قزوین عنوان کرد: وجود چنین فرصت‌هایی کمک می‌کند تا حوزه پژوهش و تحقیقات را به سمت و سوی علم‌پژوهی هدایت کرده و با ایجاد تعامل و همکاری تنگاتنگ بین مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی با جامعه این ظرفیت‌ها را فعال کند.

درافشانی ادامه داد: استان قزوین با دارا بودن دانشگاه‌های آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های دولتی و بین‌المللی توانسته است در تولید علم و دانش موفق بوده و گام‌های بسیار مطلوبی را در این مسیر بردارد.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول