اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ باهنر در جمع دانشجویان علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

احمدی‌نژاد گفت در سفر به ونزوئلا 48 ساعت در هواپیما بودم

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک بار از احمدی‌نژاد سئوال کردم که چرا سفر شما به ونزوئلا 72 ساعت طول کشید که او در پاسخ گفت 48 ساعت در هواپیما بودم.

احمدی‌نژاد گفت در سفر به ونزوئلا 48 ساعت در هواپیما بودم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ محمدرضا باهنر در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت:‌ هنوز اندازه‌گیری دقیق از میزان رشد اقتصادی سال‌های 90 و 91 به دست نیامده، اما به نظر می‌رسد خیلی کمتر از 4 درصد و حتی نزدیک به صفر باشد.

وی افزود: فاصله طبقاتی در سال‌های گذشته تغییر کرده؛ یعنی هزینه دهک‌های اول و آخر کمتر شده است که علت آن واریز یارانه‌های نقدی است.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: درآمدهای یارانه‌ای بعضی از افراد از درآمدهای گذشته‌شان بیشتر است که همین دلیل کاهش فاصله طبقاتی شده است. شاخص‌های تعادل‌بخشی کشور در سال‌های گذشته به هم ریخته که باید دولت آینده نسبت به ساماندهی این شاخص‌ها اقدام کند.

به گفته وی، همه حکومت‌ها درباره تورم، بیکاری، رشد اقتصادی و فاصله طبقاتی حساس هستند.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امنیت و سلامت دو شاخصه مهم مورد توجه همه حکومت‌ها هستند، اذعان داشت: با توجه به دشمنان زیادی که داریم نسبت به کشورهای همسایه ضریب امنیت ایران بسیار خوب است. طبق نظر شورای عالی امنیت ملی همه نقاط کشور از نظر امنیتی سبز هستند.

وی، شاخص سلامت را در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: براساس شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی، ایران از نظر سلامت و بهداشت در آسیا جزو کشورهای دوم و سوم است.

وضعیت اشتغال در کشور اسفناک است

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سطح عمومی قیمت‌ها در کشور بسیار متزلزل است؛ نرخ تورم در سال 91 نسبت به 20 سال گذشته افزایش چشمگیری داشت، وضعت بیکاری در کشور به گونه‌ای است که در همه خانواده‌ها یک، دو و یا سه نیروی آماده به کار وجود دارد.

به گفته وی، وضعیت اشتغال در کشور اسفناک است.

هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد برای کشور زحمت کشیدند

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تأکید کرد: این سه رئیس‌جمهور با وجود تفاوت در خط فکری و موضع‌گیری‌های خود برای کشور زحمت کشیدند.

باهنر تأکید کرد:‌ آثار کار دولت از روز اول تا پایان فعالیت آن بر زندگی تک‌تک افراد جامعه تأثیر می‌گذارد. بیکاری، گرانی و امنیت از جمله مقوله‌هایی هستند که همه ما روز و شب در زندگی خود با آنها درگیر هستیم.

به گفته وی، رئیس‌جمهور با تدبیر، با برنامه، دورنگری و اهل مشورت می‌تواند آرامش، نشاط و شادابی در جامعه را حاکم کند.

نباید اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه برانیم

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در مورد فتنه‌گران موضع مشخص داریم و بارها اعلام کردم که اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند.

باهنر با بیان اینکه معتقدم نباید اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه برانیم، اظهار داشت: ما در مورد فتنه‌گران موضع مشخص داریم و بارها اعلام کردیم اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص کارهای غیرقانونی دولت و واکنش مجلس و سایر نهادها نسبت به اینگونه کارهای غیرقانونی خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است برداشت کلی اینگونه باشد که دولت 80 درصد قوانین را دقیق اجرا ‌کند؛ در مورد 10 تا 15 درصد تسامح دارد و در مورد پنج درصد ممکن است قوانین را قبول نداشته باشد.

باهنر تصریح کرد: پنج درصد قوانینی که دولت قبول ندارد؛ اگرچه آمار آن کم است، اما حرف اشتباهی است، رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و دهم تلاش داشت این هنجار اشتباه را نهادینه کند.

وی با اشاره به مخالفت دولت با تشکیل وزارت ورزش و جوانان و عدم معرفی وزیر به مجلس پس از گذشت مهلت قانونی ادامه داد: در آن زمان من معاون نظارت مجلس بودم و در نامه‌ای به خزانه‌دار کل و معاون راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کردم که اگر بودجه‌ای از این تاریخ به بخش ورزش اختصاص یابد، خلاف قانون است و پنج روز بعد رئیس‌جمهور وزیر ورزش و جوانان پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مجلس با توجه به مقتضیات کشور با کارهای خلاف قانون دولت برخورد می‌کند، اظهار داشت: مجلس در اینگونه برخوردها هزینه‌ها و فایده‌ها را بررسی کرده و تلاش دارد برخوردها به گونه‌ای باشد که نتایج منفی کمتری داشته باشد.

حجم نقدینگی و سرعت گردش پول مهم‌ترین دلیل تورم

باهنر در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تورم گفت: عوامل زیادی در تورم دخالت دارند که مهم‌ترین آنها حجم نقدینگی و سرعت گردش پول در کشور است.

وی با بیان اینکه میزان نقدینگی کشور در هشت سال گذشته بیش از هفت برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نقدینگی در کشور از 70 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این میزان نقدینگی به جای اینکه به سمت تولید هدایت شود به سمت دلال‌بازی و سفته‌بازی رفت.

باهنر تصریح کرد: دولت یا دقت نکرد و یا نخواست به گونه‌ای عمل کند که از این میزان نقدینگی به نحو مطلوب در جامعه استفاده شود.

تجدیدنظر مردم در روند فعلی موجب کاهش 10 درصدی قیمت دلار می‎شود

وی تأکید کرد: اگر روند دولت نهم و دهم ادامه یابد، قیمت دلار افزایش و اگر انتخاب مردم به گونه‌ای باشد که موجب تجدیدنظر در روند فعلی شود، 10 درصد قیمت دلار کاهش می‌یابد.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: برخی از نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از نابسامانی حرف‌ها است.

باهنر در پاسخ به سئوالی در خصوص اختلالات احتمالی رئیس‌جمهور در انتخابات ریاست جمهوری از جمله معرفی اعضای هئیت مرکزی اجرایی انتخابات اظهار داشت: پیش‌بینی‌های کامل در این زمینه شده، به گونه‌ای که یک نفر سهل است، اگر بالاتر از آن هم کسی بخواهد کاری بکند، جلوی آن گرفته می‌شود.

هر 5 نفر قبل از ثبت‌نام به نظر واحد می‌رسند/ اگر نفر دوم شوم انصراف می‌دهم

وی در خصوص ائتلاف پنج نفره اصولگرایان گفت: هر پنج نفر قبل از ثبت‌نام به نظر واحد می‌رسند و من هم به قولی که به اعضای ائتلاف دادم وفادارم؛ اگر نفر دوم شوم انصراف می‌دهم و اول شوم به نفع کسی هم کنار نمی‌کشم.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برنامه پنجم توسعه را ده‌ها بار نوشتم و هر ماده آن را ده‌ها بار ویرایش کردم؛ به عقیده اکثر اقتصاددانان برنامه پنجم توسعه از لایحه‌ای که دولت به مجلس داد، قوی‌تر است.

دولت تمامی تمهیدات خود را باید در راستای تولید کالاها و خدمات قرار دهد

باهنر با بیان اینکه اگر قانون برنامه پنجم توسعه درست اجرا شود، بخشی از مشکلات کشور حل می‌شود، تأکید کرد: دولت تمامی تمهیدات خود را باید در راستای تولید کالاها و خدمات قرار دهد.

وی با انتقاد از شعار دولت در خصوص ایجاد 2.5 میلیون شغل در کشور اظهار داشت: برای ایجاد 1 میلیون شغل 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در ارتباط با این موضوع به وزیر کار قبلی اعلام کردیم که ایجاد این میزان شغل امکانپذیر نیست؛ اگر دولت تمام امکانات خود را بسیج کند، یک میلیون و 100 هزار شغل پایه‌دار ایجاد می‌کند.

میزان اشتغال ایجاد شده توسط دولت به 500 هزار شغل هم نمی‌رسد

باهنر تصریح کرد: وزیر وقت کار در رسانه‌ها گفت که شما مخالف ایجاد شغل هستید. طبق برآوردهای به عمل آمده میزان اشتغال ایجاد شده توسط دولت به 500 هزار شغل هم نمی‌رسد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وضعیت اقتصاد به ویژه تورم گفت: 40 درصد وضعیت اقتصادی ناشی از تحریم‌های خارجی و 60 درصد ناشی از تحریم‌‌های داخلی است.

دوباره‌کاری‌ها، عدم استفاده از نیروهای مجرب باعث نابسامانی اقتصادی شدند

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دوباره‌کاری‌ها، عدم استفاده از نیروهای مجرب از جمله مواردی هستند که باعث نابسامانی اقتصادی شدند.

باهنر در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص سیاست خارجی دولت اظهار داشت: بعضی از اعتقادات و ارزش‌های ما با برخی از کشورها سازگار نیست؛ نه ما از آنها کوتاه می‌آییم و نه آن کشورها.

وی افزود: دموکرات‌‌ها و جمهوریخواهان در آمریکا برای بقای خود نیازمند حمایت از صهیونیست‌ها و ما برای بقای خود نیازمند مخالفت با صهیونیست‌ها هستیم.

از مجموع 200 کشور دنیا در نهایت با پنج کشور مخالفت داریم

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از مجموع 200 کشور دنیا در نهایت با پنج کشور مخالفت داریم، چرا باید با 195 کشور دیگر ارتباط نداشته باشیم، اقتصاد زمانی فعال می‌شود که مابین کشورها بده‌بستان وجود داشته باشد.

باهنر با ابراز تعجب از دو بار سفر احمدی‌نژاد به ونزوئلا در مدت 15 روز گفت: یک بار از احمدی‌نژاد سؤال کردم که چرا سفر شما به ونزوئلا 72 ساعت طول کشید که او در پاسخ گفت 48 ساعت در هواپیما بودم.

وی در پایان تأکید کرد: آیا کشورهای نزدیک‌تر پیدا نمی‌شود که با آن روابط صمیمانه داشته باشیم.

انتهای پیام/83003/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول