اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ محمدرضا باهنر در ساری:

کاندیدای مورد نظر من احمدی‌نژاد نبود / احمدی‌نژاد از برخی سیاست‌ها دست بر نداشته است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کاندیدای مورد نظر من در سال 84 احمدی‌نژاد نبود و در ستاد کاندیدای دیگر فعالیت می‌کردم ولی بعد از انتخابات از احمدی‌نژاد استقبال کردیم.

کاندیدای مورد نظر من احمدی‌نژاد نبود / احمدی‌نژاد از برخی سیاست‌ها دست بر نداشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری محمدرضا باهنر در راستای برنامه‌های قبل از انتخابات در جمع اصولگرایان مازندران حاضر شد.

باهنر در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در دولت نهم شما از طرفداران آقای احمدی‌نژاد بودید و در دولت دهم منتقد این دولتمرد شدید، اگر دوباره این دولت پا بگیرد سران اصولگرا چه روندی با ایشان دارند، اظهار داشت: دوستی ما با احمدی‌نژاد 20 ساله است و ما این تفاهم را باید داشته باشیم که مصالح کشور را فدای دوستی‌ها نکنیم.

وی ادامه داد: کاندیدای مورد نظر من در سال 84 احمدی‌نژاد نبود و در ستاد کاندیدای دیگر فعالیت می‌کردم ولی بعد از انتخابات از احمدی‌نژاد استقبال کردیم و چون چهره اصولگرا بود با او همکاری داشتیم ولی هرچه به مواضع تخصصی رئیس جمهور دولت نهم اطلاع پیدا می‌کردیم متوجه می‌شدیم این مواضع منافع ملی را تامین نمی‌کند.

باهنر با اشاره به اینکه این نقد بر مواضع دولت دهم بر نمی‌گردد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد در دولت نهم وقتی نخستین بودجه را به مجلس تقدیم کرد اختلاف نظر جدی پیدا کردیم و معتقد بودیم این درخواست بودجه باعث بیماری هلندی می‌شود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: احمدی‌نژاد از برخی سیاست‌ها دست بر نداشت و هم اکنون از نظر تعریف علمی در تورم رکودی قرار داریم.

وی اظهار داشت: با دولت احمدی‌نژاد از نظر اعتقادی نقدی نداریم انتقاد ما از نظر کارشناسی و مدیریتی است.

باهنر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نقاط قوت و ضعف دولت کنونی را چه می‌دانید و رویکرد سفرهای استانی دولت احمدی‌نژاد برای به دست آوردن دل مردم است یا موضوع دیگری، بیان کرد: نمی‌توانم صفر و صد و نقاط قوت و ضعف را مطرح کنم. این درصدها نسبی است و باید دارای شاخص باشد.

وی افزود: برخی دولت کنونی را دولت صاحب الزمانی می‌دانند که با این مقیاس سنجیده شود. قطعا نقص در این دولت زیر صفر است ولی اگر بر مبنای ساختاری سنجیده شود شاهدیم خسارت‌های زیادی متوجه کشور شد در حالیکه خدمات خوبی هم به مردم ارائه شد.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور در ادامه سخنانش اضافه کرد: در رابطه با سفرهای استانی احمدی‌نژاد، اینکه می‌گوئیم دل مردم را به دست می‌آورد، مهم است و مثبت، رئیس جمهور در دوران خدمت خود به شهرهایی رفت که هنوز رنگ هیچ مسئول و حتی استاندار را به خود ندیده است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی سفرهای استانی دولت در بازدیدها این است که صدها مصوبه با آن همراه بود، بیان کرد: برخی مصوبات با برنامه‌های کلان کشور هماهنگ نبود و سبب شد قابل اجرا نباشد و برخی دیگر از قبل تدبیر نشده بودند ولی در مجموع رویکرد سفرهای استانی که جنبه دید و بازدید دارد خوب است و رئیس جمهور آینده باید در دستور کار خود قرار دهد.

باهنر در پاسخ به سؤال دیگری درباره رسانه‌های کشور گفت: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی مطرح می‌شوند و قاعدتا بازگوکننده افکار عمومی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور احزاب قدرتمند نداریم و برخی رسانه‌های ما حزبی عمل می‌کنند، تصریح کرد: این اشکالی ندارد و رسانه می‌تواند متعلق به یک حزب باشد و جانبدارانه عمل کنند.

باهنر افزود: برخی رسانه‌ها می‌گویند حزبی نیستیم ولی حزبی عمل می‌کنند. به نظر من روزنامه باید واقعا مستقل و انعکاس دهنده افکار عمومی باشد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت باید زوایای خاموش و کدر دستگاه‌های اجرایی از بین برود، بیان کرد: معتقدیم دولت در نظام بروکراسی کشور باید خدمتگذار مردم و تمام زوایایش روشن باشد و همچنین رسانه‌ها آزاد ببینند و به درستی نقد کنند.

باهنر یادآور شد: این روش در گذشته مشهود نبود. اگر این مسئولیت را داشته باشم تلاش می‌کنم دستگاه‌های اجرایی را در جعبه شیشه‌ای ببرم که کاملا قابل رویت باشد.

وی اظهار داشت: باید به مردم اعتماد کنیم و اگر شعار می‌دهیم مردم ولی نعمت ما هستند. باید کاری کنیم که واقعا در رابطه با ولی نعمت انجام می‌دهیم  و رسانه‌ها نیز دراین بخش نقش موثری دارند.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در رابطه با استان مازندران چه برنامه‌هایی دارید، گفت: از رویه وعده دادن خوشم نمی‌آید. باید درباره کارهای انجام شده صحبت کرد.

وی افزود: مازندران و استان‌های ساحلی با امکانات بسیار وسیعی که در بخش ساحل و امکانات دریایی، منابع طبیعی، منابع زیرزمینی که در دریای خزر و نیز قبل از آن در سواحل دریا وجود دارد ثروت عظیمی است که تاکنون استفاده درست نشد.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور با بیان اینکه اگر مملکت از این امکانات موجود در استان‌های شمالی استفاده نکند خودش ضرر می‌کند، یادآور شد: اگر استعدادها به حرکت درآید و از آنها استفاده بهینه شود بیکاری در منطقه حل و جاذب نیروی کار از بقیه نقاط کشور می‌شود.

باهنر مازندران را در مقایسه با کشورهایی که مساحت این استان را دارند و به توسعه همه جانبه دست یافتند اشاره کرد و گفت: این کشورها در صادرات محصولات کشاورزی و دامی حرف‌های بزرگی در دنیا می‌زنند و رسیدگی در این حوزه ویژه استان‌های شمالی کشور ضروری است و کشور باید از این ظرفیت ها نفع ببرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه‌های شما در عرصه دیپلماسی چیست، اظهار داشت: باید دیپلماسی فعال‌تری از دیپلماسی کنونی داشته باشیم و به نظر من دیپلماسی باید با لبخند و اخم توام باشد و البته لبخندش بیشتر از اخم باشد.

باهنر با اشاره به اینکه اگر اقتصاد محدود به مرزهای خاکی و آبی کشور باشد آن اقتصاد میرا است، تصریح کرد: ما باید حداقل با 200 کشور دنیا ارتباط داشته باشیم و فعال بودن دیپلماسی رسمی زمینه دادن به دیپلماسی عمومی است که توسط نمایندگان مجلس، تجار و جهانگردان فعال می‌شود و ظرفیت‌های خوبی را در خارج از کشور به وجود می‌آورد.

وی جمعیت ایرانیان خارج از کشور را ظرفیت خوبی برای برقراری دیپلماسی خارجی دانست و ادامه داد: در بسیاری از کشورها این جمعیت اولین شهروندان، شهروند درجه دو محسوب می‌شوند و بسیاری از این افراد به کشور و ملت خود علاقمندند و از آنها به عنوان سفیر دیپلماسی عمومی می‌توان استفاده کرد.

باهنر افزود: ایرانی جماعت هرجا باشد شناسنامه و ملیت ایرانی داشته باشد شهروند ما است و باید از حقوقش دفاع کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه اگر موفقیت و ضعف‌های دولت‌های گذشته را با دولت احمدی‌نژاد در حالت مقایسه قرار دهید به دولت کنونی چه نمره‌ای می‌دهید، بیان کرد: مقایسه‌ها باید نسبی باشد اینطور نمی‌توان به دولتی نمره داد.

وی افزود: نکته مهم این است که این روحیه فقط مربوط به دولت‌ها و روسای جمهور نیست، به نمایندگان مجلس هم بر می‌گردد بلافاصله که به مسئولیتی رسیدند عملکرد مسئولان قبلی را خط قرمز می‌کشند.

باهنر با اشاره به اینکه اگر کشور پیشرفت کرد و اصلاح شاخص‌ها در بخش‌های مختلف صورت گرفت این متراکم شده فعالیت‌های دولتی قبلی و کنونی است، اظهار داشت: همه دولت‌ها کارهای مثبت انجام دادند و مفید بود البته نقاط ضعف و قابل انتقادی هم وجود داشته که رهبری فرمودند، دولت آینده باید به نقاط قوت دولت‌های گذشته توجه کند و نقاط ضعف را تکرار نکند.

وی در پاسخ به آخرین سؤال مبنی بر اینکه آیا هدفمندی یارانه‌ها سبب تورم شده است، بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها پروژه‌ای ضروری و لازم‌الاجرا است تاکنون با تاخیر مواجه بود که دولت نهم با همکاری مجلس قانون اجرای هدفمندی یارانه‌ها را تصویب و این روند نیز در دولت‌های بعدی باید مستمر و عملیاتی شود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت قصد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را دارد ولی در حال حاضر به صلاح کشور نیست، تصریح کرد: معتقدیم مرحله نخست هدفمندی در اجرا دچار مشکلاتی بود که باید آسیب‌شناسی شود.

وی افزود: یارانه 250 هزار تومانی به هر نفر سبب تورم شکننده و طاقت‌فرسایی می‌شود و خانواده‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند، تحمل کنند.

باهنر گفت: عملیاتی شدن هدفمندی یارانه‌ها ضروری است و قابلیت تعطیلی ندارد، البته روند مرحله نخست هدفمندی در هر دولتی ادامه می‌یابد.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور خاطرنشان کرد: آثار هدفمندی در تورم تاثیر زیادی ندارد، چون پول‌ها جابه‌جا می‌شوند ولی اشکال مرحله نخست هدفمندی این بود که بخشی از اعتبارات از بانک مرکزی استخراج شد و همین عاملی برای ایجاد تورم در کشور شد.

انتهای پیام/86006/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول