اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدرضا باهنر در گرگان:

رشد اقتصادی زیر ۴ درصد است

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید و رشد اقتصادی براساس چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور سالانه به طور متوسط باید ۸.۶ درصد باشد، گفت: این رشد هم‌اکنون زیر ۴ درصد است.

رشد اقتصادی زیر ۴ درصد است

محمدرضا باهنر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت:‌ هنوز اندازه‌گیری دقیق از میزان رشد اقتصادی سال‌های 90 و 91 به دست نیامده اما به نظر می‌رسد خیلی کمتر از 4 درصد و حتی نزدیک به صفر باشد.

وی افزود: فاصله طبقاتی در سال‌های گذشته تغییر کرده یعنی هزینه دهک‌های اول و آخر کمتر شده است که علت آن واریز یارانه‌های نقدی است.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: درآمدهای یارانه‌ای بعضی از افراد از درآمدهای گذشته‌شان بیشتر است که همین دلیل کاهش فاصله طبقاتی شده است. شاخص‌های تعادل‌بخشی کشور در سال‌های گذشته به هم ریخته که باید دولت آینده نسبت به ساماندهی این شاخص‌ها اقدام کند.

به گفته وی همه حکومت‌ها درباره تورم، بیکاری، رشد اقتصادی و فاصله طبقاتی حساس هستند.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امنیت و سلامت دو شاخصه مهم مورد توجه همه حکومت‌ها هستند، اظهار داشت: با توجه به دشمنان زیادی که داریم نسبت به کشورهای همسایه ضریب امنیت ایران بسیار خوب است. طبق نظر شورای عالی امنیت ملی همه نقاط کشور از نظر امنیتی سبز هستند.

وی شاخص سلامت را در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: براساس شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی ایران از نظر سلامت و بهداشت در آسیا جزو کشورهای دوم و سوم است.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سطح عمومی قیمت‌ها در کشور بسیار متزلزل است نرخ تورم در سال 91 نسبت به 20 سال گذشته افزایش چشمگیری داشت. وضعت بیکاری در کشور به گونه‌ای است که در همه خانواده‌ها یک، دو و یا سه نیروی آماده به کار وجود دارد.

به گفته وی وضعیت اشتغال در کشور اسفناک است.

این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تأکید کرد: این سه رئیس‌جمهور با وجود تفاوت در خط فکری و موضع‌گیری‌های خود برای کشور زحمت کشیدند.

باهنر تأکید کرد:‌ آثار کار دولت از روز اول تا پایان فعالیت آن بر زندگی تک‌تک افراد جامعه تأثیر می‌گذارد. بیکاری، گرانی و امنیت از جمله مقوله‌هایی هستند که همه ما روز و شب در زندگی خود با آنها درگیر هستیم.

به گفته وی رئیس‌جمهور با تدبیر، با برنامه، دورنگر و اهل مشورت می‌تواند آرامش، نشاط و شادابی در جامعه را حاکم کند.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول