اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 65

باهنر: دولت اداره کشور را گران کرده است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت، کشور را خیلی گران اداره می‎کند یعنی با بودجه‎ای که صرف می‎شود به نظر می‌رسد که خیلی بهتر می‎توان جامعه را اداره کرد.

باهنر: دولت اداره کشور را گران کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا باهنر ظهر امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: متاسفانه یکی از نقاط جدی و قابل انتقاد دولت نهم و دهم این بوده که برنامه‎ای، کار نکرده است و در سیاست‎های توسعه‎ای برنامه اول تا پنجم توسعه به دنبال یک سیاست راهبردی و پایدار مستمر نبوده و بیشتر حرکت‎های دولت چه در بعد اقتصاد، فرهنگ و سیاست‎های خارجی، حرکت‎های سینوسی و زیکزاکی بوده است که اینها خیلی هزینه‎بار برای کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید با برنامه باشد، تصریح کرد: اگر دولتی به دنبال اجرای قانون برنامه و هدف چشم‎انداز باشد حتماً دولت موفقی خواهد بود.

در 8 سال گذشته رشد اقتصادی زیر 4 درصد و رشد نقدینگی بالای 20 درصد بوده است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه دولت باید دارای برنامه‎های درازمدت، میان‎مدت و کوتاه‎مدت باشد، اظهار داشت: باید برنامه‎های درازمدت 20 ساله، میان‎مدت توسعه‎ای پنج‎ساله و کوتاه‎مدت با بودجه یکساله در راستای یکدیگر تصویب شود و دولت به دنبال اجرای خوب و مناسب آن حرکت کند والا هزینه‎های اداره مملکت بسیار بالا خواهد رفت.

باهنر با تاکید بر اینکه نقدینگی طی هشت سال گذشته متاسفانه بی‎رویه رشد کرده است، اذعان کرد: همانطوری که اقتصاد کلان، بزرگ می‎شود نقدینگی نیز باید زیاد شود و این دو باید در تعادل با یکدیگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت هشت سال گذشته رشد اقتصادی زیر چهار درصد بوده و رشد نقدینگی نیز بالای 20 درصد که این شکاف باعث شده نقدینگی ما به هفت برابر افزایش پیدا کند و این به مثابه یک انبار بزرگی است که پشت یک سد جمع شده و این سد باید به سمت جاهایی که نیاز مثبت به نقدینگی دارد، کانا‎ل‎کشی شود که این کار متاسفانه صورت نگرفته است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: این نقدینگی یک روز وارد بازار سفته‎بازی، زمانی دلالی، ارز، طلا، ملک و ... می‎شود و در نهایت می‎رسیم به نقطه امروز که وضعیت اقتصادی کشور تورم‎رکودی است و از یک طرف تورم و از طرفی رکود فعالیت‎های اقتصادی، که برای این کار، داروی یک شبه و یک ماهه وجود ندارد.

دولت باید جلوی رشد مثبت نقدینگی را بگیرد

باهنر با اشاره به اینکه نقدینگی را نمی‎توان کاهش داد و از نظر علمی نیز رشد منفی نقدینگی نداریم، ابراز داشت: دولت باید جلوی رشد مثبت نقدینگی را بگیرد و از طرفی نقدینگی را با سیاست‎های راهبردی به سمت تولید هدایت کند که البته راهکارهایی نیز دارد.

وی در خصوص راهکارهای توقف رشد مثبت نقدینگی اظهار داشت: با افزایش سوددهی تولید، فعال کردن بازار بورس و فرابورس معتقدم که حداقل در یک سال می‎توان مقدار زیادی از مسائل که مضر به حال اقتصاد کشور است را کنترل و مدیریت کرد.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول