اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 68

باهنر: اصلاح‌طلبان حتماً با چند چهره می‌آیند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان حتماً با چند چهره در انتخابات شرکت می‎کنند.

باهنر: اصلاح‌طلبان حتماً با چند چهره می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا باهنر ظهر امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: آمریکا اگر بخواهد با دست آهنین و پنجه‎بکس با ما صحبت کند، تسلیم زور نمی‎شویم چنانچه این موضوع را در 30 سال پیش هم نشان دادیم.

وی افزود: اگر زمانی آمریکا به این جمع‎بندی برسد که پنجه‎بکس را از دست خود درآورد و با دست انسانی و به رسمیت شناختن حقوق سایر کشورها مذاکره کند ما مشکلی نداریم و مذاکره خواهیم کرد و حتماً می‎توانیم منافع مشترک داشته باشیم، مشروط بر اینکه آمریکا از موضع بالا و تحکمی صحبت نکند.

1+2 اگر فرد نهایی خود را قبل از ثبت‎نام مشخص کند اولی‎تر است

نائب‎رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت ائتلاف 2+3 تصریح کرد: سیستم و صحنه رقابت اکنون مشخص است، اصولگرایان متنوع هستند و جریانات نیز مختلف است، ما تکلیف خودمان را در لیست پنج‎نفره روشن کردیم و قرارمان این است که قبل از ثبت‎نام، به یک نفر واحد برسیم.

باهنر با اشاره به ائتلاف 1+2 گفت: 1+2 قبلا گفته بودند که یک نفر را انتخاب می‎کنند، اکنون نیز به این نظر متفق هستند اما تفاوتی که وجود دارد در این است که آنها می‎خواهند فرد موردنظرشان را بعد از ثبت‎نام و نزدیک شدن به زمان انتخابات معرفی کنند، با توجه به تجربه‎ای که بنده دارم فکر می‎کنم کار را برای خودشان خیلی سخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: عموماً کسانی که ثبت‎نام کنند برای کناره‎گیری کمی سخت خواهد شد و با یکسری مخالفت‎ها از سوی اعضای ستادها و طرفداران خود مواجه می‎شوند لذا اگر 1+2 تجدید نظر کرده و فرد نهایی را قبل از ثبت‎نام مشخص کند، اولی‎تر خواهد بود.

اصلاح‎طلبان با دزهای بالا و پایین در انتخابات شرکت می‎کنند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در خصوص چاره‎اندیشی آقایان عسگر اولادی، آیت‎الله مهدوی‎کنی و آیت‎الله جنتی برای معرفی کاندیدای واحد اصولگرایان اظهار داشت: مراودات بین این عزیزان زیاد است البته توصیه‎ام این است حضرت آیت‎‎الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان در این مسائل خیلی ضرورت ندارد که وارد شوند اما جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در تلاش هستند تا جریان اصولگرایی به نتیجه مطلوبی برسد.

باهنر در تحلیل خود نسبت به مقبولیت و آرایش جریان اصلاح‎طلب و ورود چهره‎هایی نظیر آقایان عارف، کواکبیان و حسن روحانی که در فتنه 88 رفتار ساختارشکنانه نداشتند، ابراز داشت: اصلاح‎طلبان می‎آیند یا با چهره پررنگ و غلظت بالای اصلاح‎طلبی و یا غلظت کمتر؛ البته معنا و مفهومش این نیست که اگر با غلظت بالا آمدند بقیه کنار بروند، چراکه مابقی نیز مدعی هستند و کار را دنبال می‎کنند.

وی اضافه کرد: بعد از ثبت‎نام، صحنه واقعی رقابت در انتخابات روشن می‎شود که چه کسانی می‎مانند و چه کسانی ثبت‎نام نمی‎کنند و چه کسانی هم صلاحیت از شورای نگهبان را نمی‎گیرند، کسانی که می‎خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند نباید پرونده‎دار باشند اما اگر افرادی پرونده نداشته باشند نیز معنایش این نیست که صلاحیت‎های لازم را دارند چون تعریف و مقام ریاست‎جمهوری خیلی بالاست.

باهنر با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید مدیر، مدبر، رجل سیاسی و مذهبی باشد، افزود: ممکن است بسیاری از افراد انسان‎های خوب، اصولگرا و حزب‎اللهی باشند اما شاید این شرایط در همه آنها جمع نشود بنابراین اگر کسی رد شد و یا صلاحیت نگرفت معنا و مفهومش این نیست که انسان خوبی نبوده لذا همه باید مسیر و فرآیند انتخابات را بپذیریم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان حتماً با چندچهره در انتخابات شرکت می‎کنند.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول