اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 66

باهنر: گرانی‎ها نقدینگی در کشور را بی‎رویه افزایش داده است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: گرانی‎ها نقدینگی در کشور را بی‎رویه افزایش داده و یکی از عوامل اصلی گرانی، افزایش نقدینگی است که باید رشد آن متوقف و یا کنترل شود.

باهنر: گرانی‎ها نقدینگی در کشور را بی‎رویه افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان در خصوص رقابت‎های سال 1392 در سطح ملی و ریاست‎جمهوری اظهار داشت: نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود که اینها راهکارهای روشن و مشخصی دارد، محسوس‎ترین مشکلات کشور به حوزه اقتصادی و اجتماعی برمی‎گردد، سطح عمومی قیمت‎ها و گرانی مردم را خیلی آزار می‎دهد.

وی بیکاری را از دیگر مشکلات مهم جامعه برشمرد و افزود: معتقدم دولت آینده باید در این ابعاد اقدامات کوتاه‎مدت و میان‎مدت را دنبال کند.

در دو سال اخیر دولت توجهی به تولید نداشت

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: نقدینگی باید از بازار دلال‎بازی، سفته‎بازی و گران کردن کالاها بیرون آید.

باهنر با تاکید بر اینکه عوامل تولید باید تقویت شود، تصریح کرد: متاسفانه در دو سال اخیر دولت توجهی به تولید نداشت، تولید برای اینکه شکل بگیرد باید مجموعه‎ای مانند مواد اولیه، سرمایه در گردش، فناوری‎های نو، تجهیزات جدید و حتی بازار مصرف کالاهای تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه امکانات بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که باید با نیازهای تولید همسو شود، متذکر شد: یکی از برنامه‎های مهم اقتصادی ما تکیه بر صادرات غیرنفتی است.

وحدت در اصولگرایان به معنای داشتن یک کاندیدای واحد نیست

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه انتخابات آینده سه قطبی است، ابراز داشت: یک قطب اصلاح‎طلبان می‎آیند، آنها در حال رایزنی هستند و حتماً یک الی دو کاندیدا خواهند داشت، یک قطب نیز آقای احمدی‎نژاد و دوستانشان هستند که قاعدتاً دنبال یک کاندیدای خاص بوده گرچه بعضاً تکذیب می‎کنند اما کاملاً همه چیز گواهی می‎دهد که خبری هست و ایشان به دنبال تعیین یک کاندیداست.

باهنر با بیان اینکه قطب سوم اصولگرایان هستند، افزود: اصولگرایان اکنون در یک تکثر به سر می‎برند و ما امیدواریم این تکثر همین‎طور که به زمان انتخابات نزدیک می‎شویم کمتر شده و به یک وحدت مدیریت برسد.

وی با اشاره به اینکه وحدت در اصولگرایان به معنای داشتن یک کاندیدای واحد نیست، خاطرنشان کرد: جامعه اصولگرایی به این جمع‎بندی رسیده که دو یا سه کاندیدا داشته باشد، اما در هر صورت همه تلاش‎مان را می‎کنیم به یک نظر واحد برسیم البته باید منتظر زمان ثبت‎نام و تائید صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان باشیم که آن موقع، صحنه رقابت شفاف‎تر و روشن‎تر خواهد بود.

باید تلاش کنیم جریان اصولگرایی به نظر واحد برسند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: ما در یک ائتلاف پنج‎نفره به نام ائتلاف اکثریت هستیم و تفاهمی که خودمان کردیم این بوده که قبل از ثبت‎نام به یک نظر واحد برسیم و نسبت به آن نیز وفادار خواهیم بود البته باید تلاش کنیم تا بقیه زنجیره و جریان اصولگرایی نیز به نظر واحد برسند.

باهنر اظهار داشت: اگر یک لیست جامع و فراگیری داشتیم قاعدتاً مکانیزم و روش‎ها مقداری ضابطه‎مندتر بود اما چون یک حزب وجود ندارد و جریانات مختلفی هستند، طبیعی است که دو یا چند نفر در یک ضابطه تفاهم‎ شده‎ عمومی کار نکنند.

وی ادامه داد: معتقدم حتماً یک زمانی باید حزب جامع، فراگیر و شناسنامه‎دار داشته باشیم که اینها به جامعه پاسخگو باشند و تا زمانیکه به این نقطه نرسیدیم بالاخره مشکلات وجود دارد و ما حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد که به نظر واحد برسیم.

هر رئیس جمهوری باید در مشورت با مجلس اعضای کابینه خود را انتخاب کند

نائب‎رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی اسامی کابینه دولت گفت: اعضای کابینه دولت باید هم از طرف رئیس‎جمهور مورد قبول باشند و هم مجلس به آنها رای اعتماد بدهد با وجود این تصوری که آقای رئیس‎جمهور فعلی داشتند در اینکه یکطرفه رئیس‎جمهور وزرای خود را معرفی و مجلس هم موظف باشد رای بدهد، قانون اساسی این را نپذیرفته است.

باهنر اضافه کرد: هر رئیس‎جمهوری که می‎آید باید در مشورت با مجلس اعضای کابینه خود را انتخاب کند البته برخی پست‎ها مانند معاون اول، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و یا دبیر شورای امنیت ملی از پست‎هایی هستند که نیاز به رای مجلس ندارد.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید در اولین فرصت، سازمان برنامه و بودجه را احیا کند، متذکر شد: معتقدم اگر کاندیداها بتوانند همکاران خود را قبل از انتخابات به جامعه معرفی کنند می‎تواند در معرفی خودشان و تفکرشان به جامعه موثر واقع شود.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول