اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 تهران:

عرصه‌های جنگل کاری و تفرجگاهی جنوب تهران توسعه یافت

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 تهران گفت: با افزایش 576 هکتار عرصه جنگل کاری، عرصه‌های تفرجگاهی این منطقه به 2 هزار و 80 هکتار رسید.

عرصه‌های جنگل کاری و تفرجگاهی جنوب تهران توسعه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سعید شیرازی امروز در جمع خبرنگاران از افزایش عرصه جنگل کاری و تفرجگاهی در شهرری خبر داد و گفت: پادگان شهید اخروی با 480 هکتار مساحت و 240 هزار اصله و فاز دوم دوتویه سفلی با 96 هکتار مساحت و 48 هزار اصله به عرصه‌های جنگل کاری منطقه 20 اضافه شد که با احتساب هفت عرصه دیگر هم اکنون منطقه 20 تهران دارای 2 هزار و 80 هکتار عرصه جنگل کاری است.

شیرازی تعداد اصله‌های درخت موجود در عرصه‌های مورد اشاره را یک میلیون و 40 هزار و 229 درخت برشمرد و خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و حذف آبیاری تانکری، 43 هکتار آبیاری قطره‌ای در عرصه‌های جنگل کاری اجرا شده است.

وی در پایان افزود: تولید و پرورش گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی در عرصه‌های جنگل کاری اعم از گونه‌های اکالیپتوس، تاغ، گز، زیتون تلخ، ارژن و بادام تلخ از دیگر اقدامات فضای سبز بوده که به منظور بهره‌گیری بهینه از فضاهای سبز و تفرجگاه‌های منطقه 20 انجام شده است.

این گزارش حاکی است، بیجین، غنی آباد، عشق آباد، دوتویه، کلاغاییه، کوثر ولایت و دوتویه سفلی از جمله عرصه‌های جنگل کاری این منطقه هستند که کمربند سبز منطقه 20 را تشکیل داده‌اند و در محدوده حریم و خارج از محدوده شهری واقع شده است.

انتهای پیام/2462/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول