اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان:

بالغ بر هزار روستای گیلان آب شرب دارند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: اکنون یک‌هزار و 658 روستای گیلان از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار هستند.

بالغ بر هزار روستای گیلان آب شرب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جلسه آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در سفرهای هیئت دولت احمدی نژاد به گیلان، اظهار کرد: در مجموع سه سفر هیئت دولت آبرسانی به 716 روستای این استان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در این سفرها تعداد پنج مصوبه مهم در زمینه آب شرب روستایی تصویب شده بود که تاکنون بخشی عمده‌ای از عملیات اجرایی این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

این مسئول، تکمیل اجرای طرح جامع آبرسانی به یک هزار روستای گیلان را مهم‌ترین مصوبه دور نخست سفر هیئت دولت به این استان عنوان کرد و افزود: این مصوبه با تخصیص 558 میلیارد ریال اعتبار عملیات از شتاب چشمگیر و روبه رشدی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در راستای مصوبه مذکور سه هزار و 619 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 57 هزار و 90 متر مکعب مخزن ذخیره آب زمینی و هوایی نصب شده است.

فرامینی، راه‌اندازی 62 باب ایستگاه پمپاژ راه‌اندازی و حفر 60 حلقه چاه را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: در دور دوم سفر احمدی‌نژاد به گیلان اهتمام ویژه‌ای به بحث آبرسانی روستایی صورت گرفت.

به گفته وی، در سفر سوم هیئت دولت، خط انتقال آب 75 روستای شهرستان‌های لنگرود و لاهیجان مصوب و با اختصاص 15 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار به صورت 100 درصد اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 126 هزار و 472 خانوار با جمعیتی بیش از 466 هزار و 538 نفر در 716 روستای گیلان در قالب طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به این تعداد روستا در سفرهای هیئت دولت و با تخصیص اعتبارات مناسب تحقق یافته است، یادآور شد: آبرسانی به یک‌هزار و 26 روستا از اهداف مهم است و امیدواریم با عنایت خاص دولتمردان شاهد اجرای کامل طرح جامع آبرسانی در گیلان باشیم.

مدیر عامل آبفار گیلان، اجرای پروژه ساماندهی، جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای پاشاکی لاهیجان و ویرمونی آستارا و احداث ساختمان آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب روستایی گیلان را از مصوبه‌های مهم دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان عنوان کرد.

وی متذکر شد: پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای پاشاکی و ویرمونی با اختصاص بیش از 39 میلیارد ریال اعتبار دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصدی است.

فرامینی از اختصاص یک‌میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار برای احداث ساختمان آزمایشگاه مرجع خبر داد.

به گفته وی، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی گیلان با 700 میلیارد ریال اعتبار نیز از مصوبه‌های دور سوم سفر بود که تاکنون 131 میلیارد ریال برای اجرای این مصوبه اختصاص یافته است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون یک‌هزار و 658 روستای استان گیلان از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول