اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد

مصرف آب در استان بوشهر بالاتر از استانداردهای ملی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مصرف آب در استان بوشهر در مقایسه با سایر استان‎های دیگر و همچنین نسبت به استاندارهای ملی و حتی جهانی بسیار بالاست.

مصرف آب در استان بوشهر بالاتر از استانداردهای ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد پوریوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این امر موجب بروز مشکلات زیادی در این زمینه در استان شده و در فصل گرما شاهد نوبت‎بندی آب هستیم.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف در استان بوشهر ادامه داد: با توجه به خشکسالی‎های پی در پی استانداردسازی مصرف آب و نهادینه کردن فرهنگ الگوی مصرف و اصلاح الگو در بین عموم مردم لازم است.

پوریوسفی اضافه کرد: لازم است مردم در مصرف بهینه آب به ویژه در فصل گرما دقت بیشتری داشته باشند و با رعایت الگوی مصرف می‎توان همانند سال‎های گذشته از شرایط فصل گرما گذر کرد.

وی با تاکید بر صرفه‎جویی در استحمام، شستشو، آبیاری فضای سبز و جلوگیری از سرریز شدن منابع آب خانگی تصریح کرد: رفع نشتی از شبکه آبرسانی ساختمان‎ها می‎تواند کمک موثری به صرفه‎جویی در مصرف آب داشته باشد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: میزان هدر رفت آب در استان بوشهر به لحاظ  فرسوده بودن شبکه آبرسانی و سرریز شدن آب از منابع ذخیره مشترکین بالا است، ولی با برنامه‎ریزی صورت گرفته در حال کاهش پرت آب هستیم.

پوریوسفی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در استان نسبت به دیگر نقاط کشور بالاست، افزود: یکی از دلایل افزایش سرانه مصرف آب شرایط خاص آب و هوایی و افزایش ماه‎های گرم نسبت به دیگر نقاط کشور و دیگری مصرف بی‎رویه برخی از مشترکین است که می‎توان با رعایت الگوی مصرف برخی از مشکلات کمبود آب استان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه آب شرب استان از سه منبع تامین می‎شود، افزود: 53 درصد آب مصرفی استان از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد، 43درصد ازچشمه ساسان، چاه‎های سربالش، رودخانه شاهپور و تصفیه خانه آب در شهرستان کازرون و 4 درصد از چاه‎های درون استانی تامین می‎شود.

انتهای پیام/66007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول