اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی صورت می‌گیرد

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد شیراز

شهردار شیراز گفت: تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد و فاز نخست بزرگ‌راه آرین با 97 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه‌ای بالغ بر100 میلیارد تومان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های در دست بهره‌برداری در این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با احداث پنج پل، چهار فضای سبز در مسیر تقاطع غیر هم‌سطح شهدای جهاد و نیز بیش از 100 هزار متر مربع آسفالت و استفاده از آخرین تکنولوژی راه و پل‌سازی، محور شمال به جنوب و غرب به شرق شیراز به یکدیگر متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پروژه‌ای در این شهر به دلیل تامین نشدن هزینه تعطیل نشده، افزود: در پروژه قطار شهری شیراز که در سال گذشته دولت با مشکل اعتبار روبه‌رو بوده، 10.5 کیلومتر از آن در شش ماهه نخست سال جاری در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز تصریح کرد: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری این شهر نیز با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان از میانرود به سمت میدان امام حسین (ع) آغاز شده است.

پاک‌فطرت بیان داشت: احداث سد تنگ سرخ با 50 درصد هزینه شهرداری و همین میزان اعتبار دولتی از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری شیراز است.

این مسئول از اجرای طرح ترافیک شیراز برای روان‌سازی و کاهش بار تردد خودروها در سطح مرکز این شهر خبر داد و گفت: برای اجرای دقیق این طرح و جلوگیری از تخلف در مسیرهای تعیین شده، پلیس راهور در حال حاضر به صورت آزمایشی و ارشادی با خودروهایی که قانون را رعایت نکنند برخورد می‌کند.

شهردار شیراز اضافه کرد: با ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی و با نصب دوربین‌های  کنترل تردد، دیگر نیازی به حضور پلیس راهور برای جلوگیری از متخلفان در محدوده این طرح نیست.

پاک فطرت از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی روز شیراز از سوی شهرداری این شهر خبر داد و متذکر شد: با هدف معرفی توانمندی‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی شیراز شاهد بهره‌برداری از دو پروژه عمرانی مرتبط با این مهم در این شهر هستیم.

وی اذعان داشت: پرداخت به‌موقع عوارض شهرداری توسط شهروندان، علاوه بر تسریع در روند اجرای زیرساخت‌های عمرانی و مبلمان شهری، ارزش املاک را در هسته اصلی شهر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول