اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وزارت راه 42 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است

معاون تلفیق بودجه حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه 42 هزار میلیارد ریال بابت ساخت و سازهای انجام شده در بخش راه و حمل و نقل به پیمانکاران بدهکار است.

وزارت راه 42 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علیرضا محفوظی ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه اعتبار پیشنهادی امسال در لایحه بودجه دولت برای وزارت راه و شهرسازی در بخش عمرانی 42 هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: این اعتبار نسبت به نیاز وزارتخانه ناچیز است.

وی افزود: اگر صد درصد بودجه پیشنهادی دولت تخصیص یابد، صرفاً با این بودجه تسویه و پرداخت مطالبات پیمانکاران امکان پذیر است.

محفوظی تصریح کرد: برای اتمام طرح‌های در دست اجرای این وزارتخانه در بخش راه که شامل 50 هزار کیلومتر راه آهن، راه اصلی و روستایی است، 700 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: همچنین برای توسعه حمل و نقل، شبکه راه، فرودگاه و راه آهن سالانه به 15 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون تلفیق بودجه حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های راه و شهرسازی نیاز به 110 هزار میلیارد تومان بودجه است که با اتکا به بودجه ملی نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل مالی و توسعه راه و حمل و نقل، صندوق پیشرفت حمل و نقل پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در شورای عالی پول و اعتبار با نقدینگی این صندوق فعالیت این وزارتخانه در بخش عمرانی انجام می‌شود.

محفوظی گفت: همچنین برای رفع مشکل مالی از راه‌های فروش تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده، تأمین بودجه ساخت از اعتبار بخش خصوصی و دریافت آن از طریق عوارض، فروش سهام، اوراق مشارکت و توانمندی مالی بخش خصوصی استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، در این آیین با قدردانی از عطاءالله قادری مدیرکل سابق راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی‌مقدم به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان معرفی شد.

انتهای پیام/63001/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول