اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش بین‌المللی مطالعات بین رشته‌ای ترجمه خبر داد

ارسال ‌700 مقاله به همایش مطالعات بین‌المللی ترجمه

دبیر همایش بین‌المللی مطالعات بین رشته‌ای ترجمه گفت: بیش از 700 چکیده مقاله از سراسر کشور و ‌سایر کشورها به دبیرخانه همایش بین‌المللی مطالعات بین رشته‌ای ترجمه ارسال شده است.

ارسال ‌700 مقاله به همایش مطالعات بین‌المللی ترجمه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهزاد قنسولی عصر امروز در نشستی خبری در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: ترجمه به عنوان یک علم تنها در طبقه نظری قرار ندارد و بیشتر ابعاد کاربردی آن در جامعه مورد نظر پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه بیشتر آثاری که در کشور چاپ و تولید می‌شود در حوزه ترجمه آثار است، گفت: با توجه به اهمیتی که ترجمه در انتقال علم دارد، شناخت نسبت به مشتری نیاز اساسی این رشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: مترجمی نه تنها در فعال‌سازی بخش اقتصادی کشور نقش موثری دارد، بلکه به طور کلی در شکل‌گیری فعالیت‌های انتشاراتی هم نقش موثری را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به آمار دبیرخانه همایش یادآور شد: بیش از 700 چکیده مقاله از سراسر کشور و کشورهای دیگر ارسال شده است.

قنسولی افزود: در بخش بین‌الملل از کشورهای آمریکا، کانادا، هند، پاکستان، عراق، ایرلند، رومانی، صربستان و استرالیا مقالاتی به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر همایش بین‌المللی ترجمه خاطرنشان کرد: از میان 700 مقاله رسیده 120 مقاله برای ارائه و 75 مقاله برای پوستر پس از ارزیابی‌های دقیق انتخاب شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: 25 مقاله از کشورهای خارجی ارسال شده که 11 مقاله آن در بخش بین‌الملل انتخاب شده است.

وی با اشاره به مهمانان خارجی همایش تصریح کرد: خانم لوئیز راس فلوتو رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و ترجمه از دانشگاه اتاوای کانادا و پروفسور ادوین گنسلر از دانشگاه ماساچوست بوستون مهمانان ویژه همایش هستند.

وی با اشاره به مقالات برگزیده شده همایش گفت: پس از ارزیابی نهایی، مقالات برگزیده از سوی مرکز انتشارات کمبریج به چاپ می‌رسد.

قنسولی تاکید کرد: 40 درصد شرکت کنندگان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور هستند.

انتهای پیام/70005/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول