اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین همایش ملی فیزیک:

مازندرانی‌ها 220 مقاله به همایش ملی فیزیک ارسال کردند

دبیر نخستین همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی ایران گفت: مازندرانی‌ها 220 مقاله به همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی ارسال کردند.

مازندرانی‌ها 220 مقاله به همایش ملی فیزیک ارسال کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، رقیه حسین‌پور بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران در جویبار با اعلام اینکه نخستین همایش فیزیک دانش‌آموزی در روز 29 فروردین ماه در جویبار برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش به خاطر معرفی استعداد‌های دانش‌آموزی فیزیک ایران با ابتکار فعالان فیزیک در شهرستان جویبار برای اولین بار در مازندران مطرح شد که مورد استقبال مسئولان استان مازندران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این همایش سال گذشته همایش فیزیک دانش‌آموزی در سطح استان مازندران برگزار شد و پس از استقبالی که از این همایش توسط دانش‌آموزان مازندران به عمل آمد، فعالان فیزیک جویبار درخواست برگزاری همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی را در این شهر مطرح کردند که مورد موافقت قرار گرفت.

دبیر برگزاری همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی در جویبار با اعلام اینکه برای برگزاری این همایش فراخوانی را در سطح آموزش و پرورش استان‌های کشور از طریق آموزش و پرورش مازندران ارائه دادیم، خاطرنشان کرد: 670 مقاله دانش‌آموزی برای این همایش ارسال شد که در دبیرخانه این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

حسین‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: 10 داور و معلمان، همکاران و دانشجویان به بررسی مقاله‌های دریافتی در همایش پرداختند که در مرحله اول 42 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده 16 مقاله از 42 مقاله مرحله اول مورد تایید هیئت داوران این همایش قرار گرفت که 8 مقاله در روز همایش با حضور تعدادی از فیزیک‌دانان کشور ارائه می‌شود.

دبیر همایش ملی فیزیک ادامه داد: سه مقاله برتر این همایش با تایید حضار در روز همایش معرفی می‌شود و جوایز نفیسی برای برگزیدگان در نظر گرفته شد.

این مسئول درباره کیفیت داوری اولین دوره همایش فیزیک دانش‌آموزی کشور در جویبار گفت: داوران این همایش با معرفی انجمن فیزیک ایران به ما معرفی شدند.

حسین‌پور درباره جزئیات دقیق مقاله‌های ارائه شده اضافه کرد: 220 مقاله از مدارس استان مازندران در اختیار دبیرخانه همایش قرار گرفت و 450 مقاله دیگر از استان‌های تهران، اردبیل، همدان، فارس، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، سمنان، بوشهر، هرمزگان و کرمان در دبیرخانه دریافت شد.

وی در ادامه گفت: مقاله دو دانش‌آموز جویباری نیز در این همایش در ردیف مقالات برتر قرار گرفت و فاطمه قاسمی و معصومه شعبانی دانش‌آموزانی هستند که مقاله‌های آن در ردیف 16 مقاله برتر این همایش قرار دارد.

دبیر همایش ملی فیزیک دانش‌آموزی کشور در پایان گفت: مساعدت‌های مسئولانی، استانی به ویژه شهرستان جویبار برای برگزاری این همایش بسیار تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول