اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کانون پرورش فکری کودکان

نویسنده کتاب مرادو در سیرجان تجلیل شد

محمدعلی آزادیخواه نویسنده کتاب مرادو در سیرجان از سوی کانون پرورش فکری کودکان تجلیل شد.

نویسنده کتاب مرادو در سیرجان تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، ظهر امروز در تالار پردیس دانشگاه آزاد سیرجان، نویسنده کتاب مرادو که داستان فیلم مرادو شده است، مورد تجلیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و سیرجان و ارگان‌ها و نهادهای این شهرستان قرار گرفت.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، محمدعلی آزادیخواه را از چهره‌های بارز استان و نویسندگان خوب کشوری عنوان کرد و گفت: چند کتاب از این نویسنده منتشر شده که آخرین کتاب وی مرادو بوده است؛ این کتاب برگزیده سال 1385 شد و به همین ترتیب فیلم مرادو از داستان کتاب ساخته شد.

مسعود گنجعلیخانی نگاه عمیق به داستان‌های کودکانه که مورد نیاز کانون‌های پرورش فکری است را از ویژگی‌های نگارش کتاب‌های این استاد دانست و ادامه داد: اگر امروز چاپ هشتم با بیش از 30 هزار جلد وارد بازار می‌شود، حکایت از قلم توانای این نویسنده سیرجانی دارد.

محمدعلی آزادیخواه با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم به زبان ساده و محلی خود گفت: من همان معلمی هستم که از سال 52 به نویسندگی روی آوردم و از زمان دانشجویی خود در این سال اوقات فراغت خود را با نوشتن کتاب سپری کردم.

وی افزود: تاکنون موفق شدم بیش از 10 کتاب داستانی را به جامعه جوان و مردم عرضه کنم و کتاب مرادو با این بحث شروع می‌شود؛ داستان ما از مقنی یا حفر کننده چاه‌های قنات آغاز شد که برای ادامه حیات جامعه باید سختی‌ها را طی کند تا آب قنات به روستا برسد یا به شهر و درخت زنده بماند، گیاه سبز شود و مردم حیات داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بحث جالب کتاب، داستان مرادو به فیلم تبدیل شد و مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش فارس، در این مراسم ضمن تجلیل از آزادیخواه از فیلم مرادو رونمایی شد و این فیلم در سیرجان به روی صحنه رفت.

انتهای پیام/80015/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول