اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلیل تجلیل از مدیران از زبان یک مدیر

ترس از قهر مسئولان، علت اصلی عدم تجلیل از خادمان واقعی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: این فرهنگ که زیرمجموعه مدیران به عنوان خادمان اصلی تجلیل شوند برای مجموعه مدیران قابل هضم نیست و در صورت چنین عملی موجب قهر آنان خواهد شد.

ترس از قهر مسئولان، علت اصلی عدم تجلیل از خادمان واقعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج نشست خبری یک‌ و نیم ساعته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بعد از بیان عملکرد و اقدامات اجرایی این اداره‌کل از سوی مدیر، با پرسش‌های خبرنگاران وارد فاز دیگری شد.

طرح سوالی در مورد دلیل اجرایی نشدن مصوبات سفر نخست رئیس جمهور مبنی بر ساخت پنج هتل در شهرستان‌های مختلف استان و بی‌توجهی به ایجاد زیرساخت‌ها در اماکن تاریخی و گردشگری استان از سوی یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه گوش‌های خبرنگاران را برای شنیدن پاسخ مدیرکل تیزتر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به دلیل مشکلات اقتصادی و همچنین عدم واگذاری زمین را از عمده‌ترین دلایل اجرا نشدن پروژه ساخت هتل در پنج نقطه از استان عنوان کرد و گفت: در مورد عدم وجود زیرساخت‌های لازم در اماکن تاریخی و گردشگری نیز حق با شماست اما این موضوع تنها مربوط به این اداره‌کل نبوده و دیگر نهادها و ادارات نیز به نوعی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

فرهاد میمنت‌آبادی افزود: بحث جاده‌های مناسب و دیگر زیرساخت‌ها در اماکن تاریخی نیازمند اعتبارات خاص است که در بسیاری از موارد از توان یک سال مالی این اداره‌کل خارج است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کسانی به عنوان زحمت‌کشان ستاد تسهیلات سفرهای نورزی در مراسمی تجلیل شدند که اصلا در زمان تعطیلات حضور نداشتند، گفت: همواره تجلیل از افراد زحمت‌کش در هر زمانی بازتاب‌های مثبت و منفی به دنبال دارد اما تمام تلاش ستاد بر این بود که حق به حق‌دار برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: نباید فراموش کرد که مجموعه‌ای عظیم در تعطیلات نوروزی در قالب ستاد تسهیلات متحمل زحماتی شدند ولی به دلیل نبود اعتبار تجلیل از کل مجموعه امکان‌پذیر نبود.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه با اندک اعتبار باقیمانده از محل صرفه‌جویی ستاد تنها امکان تجلیل از 17 نفر از معاونان وجود داشت، افزود: بیش از 100 مدرسه و جمع قابل توجهی از نیروهای انسانی و تجهیزات سازمان‌ها و نهادها مرتبط در این ایام تلاش کردند و انتخاب تعداد اندک از میان این همه واقعا کاری سخت و دشوار بود.

وی تصریح کرد: کاش با این وجود دوستانی که از دیدگاه شماها سزاوار تجلیل‌ نبودند بعد از مراسم کاسه داغ‌تر از آش نمی‌شدند و انتظار تجلیل‌ از آنان را نداشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: هرچند بر این باور و عقیده هستیم که سرایداران مدارس، خانواده‌های آنان، مدیران مدارس، قشر رانندگان، راهداران و افرادی از این دست بیش از سایرین سزاوار تقدیر بودند اما به قول شاعر دست ما کوتاه و خرما بر نخیل.

میمنت‌آبادی از سرایداران مدارس و ساختمان‌ها، راهداران و رانندگان به عنوان زحمت‌کشان گمنام نام برد و افزود: اصل واقعیت این است که تجلیل از اینگونه افراد موجب قهر مدیران و مسئولین می‌شود و حتی ممکن است سر طرف هم به باد رود.

وی افزود:‌ به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که قدرت هضم ما به اندازه‌ای بالا باشد که اگر در چنین مجالسی تجلیل نشویم قهر نکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در پایان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار حاضر در جلسه مبنی بر اینکه تکلیف آثار معنوی استان که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، چیست و آیا برنامه‌ای در سال‌جاری در این زمینه دارید یا نه، گفت: در بحث میراث معنوی متاسفانه در طول چند سال گذشته کاری انجام نشده و کار در این حوزه نیازمند یک تیم کارشناسی و برنامه‌ریزی مؤثر است.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول